ZTM: Wygoda przekonuje pasażerów

Region

Telefoniczne bilety stają się coraz popularniejszą metodą płacenia za przejazdy komunikacją miejską w Warszawie i okolicach. Decyduje o tym ich dostępność na wyciągnięcie ręki, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.

Z dostępnej od  2008 roku usługi „Płać komórką za bilet” regularnie korzysta ponad 20 tys. osób miesięcznie. Rekordowy był grudzień 2010 roku, kiedy pasażerowie kupili 23,1 tys. biletów. Największym powodzeniem cieszą się bilety czasowe.

Liczba biletów sprzedawanych przez komórkę systematycznie rośnie. W grudniu 2008 roku, po uruchomieniu nowej formy dystrybucji, odnotowano 4,6 tys. transakcji. Miesiąc później sprzedano już ponad 8 tys. komórkowych biletów. Próg 10 tys. transakcji został przekroczony we wrześniu 2009 roku, kiedy to pasażerowie kupili 12,6 tys. e-biletów, a poziom 15 tys. sztuk – miesiąc później. W marcu 2010 roku po raz pierwszy zanotowano ponad 20 tys. transakcji.

Bilety ZTM przy pomocy telefonu mogą kupować abonenci wszystkich sieci komórkowych. W przypadku usługi „Płać komórką za bilet” z mPay oferta obejmuje bilety 20-, 40-, 60- i 90-minutowe oraz dobowe, 3- i 7-dniowe. Poprzez nową usługę „Bilet  przez telefon komórkowy” ze SkyCash dostępne są bilety czasowe 20-, 40-, 60- i 90-minutowe.

Bilety krótkookresowe kupione przez telefon w usłudze „Płać komórką za bilet” (od dobowego wzwyż) są honorowane nie tylko w pojazdach komunikacji miejskiej, ale również – w ramach Wspólnego Biletu – w pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Pasażerowie, którzy odpowiednio wcześniej zadbają o doładowanie konta nie muszą martwić się, czy mają przy sobie pieniądze, czy znajdą czynny kiosk, czy prowadzący pojazd będzie miał bilety… szybko i wygodnie opłacą przejazd telefonem, płacąc z elektronicznej portmonetki. Choć bilet jest „ukryty” w pamięci telefonu, kontrola przebiega szybko i bezproblemowo. Wystarczy wybranie numeru widocznego na identyfikatorze kontrolera („Płać komórką za bilet”) lub okazanie unikalnego numeru kontrolnego biletu („Bilet  przez telefon komórkowy” ze SkyCash).

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Grill gazowy