Dzięki temu wpływy ze sprzedaży wzrosły o prawie 47 mln zł. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podsumował rok 2015. Przewoźnik może pochwalić się wzrostem sprzedaży w porównaniu z rokiem 2014.
Kupujemy coraz więcej biletów. Tak wynika z podsumowania przeprowadzonego przez ZTM. W 2014 roku pasażerowie nabyli blisko 80 milionów biletów, w ubiegłym roku o ponad 5 milionów więcej. Z kolei wartość sprzedanych biletów wzrosła o około 66 mln zł i wyniosła ponad 940 mln zł.
Jakie bilety kupowali podróżujący? Najczęściej pasażerowie dzielą się na dwie kategorie. Tych, którzy podróżują sporadycznie oraz tych, dla których pojazdy komunikacji miejskiej są głównym środkiem transportu. Zgodnie z potrzebami – jedni kupowali bilety przesiadkowe a inni długookresowe.
W 2015 roku sprzedano prawie 34 miliony biletów jednorazowych przesiadkowych. To wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy pasażerowie nabyli ich nieco ponad 31 milionów. W przypadku biletów długookresowych również odnotowano zmianę. Ponad 5 milionów sprzedanych w 2015 roku przy 4,7 rok wcześniej.
W związku z tym poprawie uległy wpływy ze sprzedaży. Z tego tytułu ZTM otrzymał 818 mln zł, czyli prawie 47 milionów więcej niż w 2014 roku. Plany zakładały uzyskanie 795,1 mln zł, czyli plan został wykonany z nawiązką. Warto podkreślić, że skuteczniej działa windykacja ZTM. Z opłat dodatkowych ZTM w 2015 roku uzyskał 33,8 mln zł. Przewoźnik zapewne jest zaskoczony, bo w planach wpływy z tego tytuły uwzględniono na poziomie 21 mln zł. W 2014 roku za jazdę bez ważnego bilety ZTM uzyskał 28,9 mln zł.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.