Zejście do tunelu czeka zmiana

Milanówek

Kolejarze powoli przygotowują się do modernizacji linii podmiejskiej 447. Wraz z nimi do przedsięwzięć muszą przygotować się lokalne samorządy, m.in. Milanówek, który na swoje barki wziął przebudowę zejścia do tunelu od strony ul. Warszawskiej.

Milanówek kilka lat temu podpisał z kolejarzami porozumienie dotyczące przebudowy tamtejszego budynku dworcowego oraz fragmentu przejścia podziemnego, a konkretnie schodów od strony ul Warszawskiej. Miasto-ogród wykonało projekt budowlany, ale okazało się, że konieczne jest wprowadzenie poprawek. W ostatnim czasie milanowska rada zatwierdziła przesunięcie pieniędzy w budżecie właśnie na ten cel. 

O co chodzi? PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do rozpoczęcia modernizacji linii podmiejskiej 447 Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. W ramach prac kolejarze będą remontować m.in. tunel pod torami w Milanówku. Przeprawa, która łączy dwie części miasta musi zostać powiększona, a ściślej pogłębiona. – Wymagana wysokość przejścia podziemnego w dzisiejszych przepisach to około 2,5 m, a nasz tunel ma 2,05. Kolejarze muszą pogłębić tunel, żeby nadzór budowlany odebrał im tę inwestycję – mówiła Wiesława Kwiatkowska, burmistrz Milanówka, podczas styczniowego posiedzenia Komisji Budżetu i Praworządności. Przebudowa przejścia to nie koniec. Oprócz tego PKP PLK muszą przebudować peron wraz ze schodami i podnośnikiem oraz zmodernizować wyjście na ulicę Krakowską (tu również ma się znaleźć podnośnik dla osób z problemami ruchowymi).

A co z wyjściem w kierunku ulicy Warszawskiej? O to rozchodzi się cała sprawa. Za remont zejścia wraz z budową platformy odpowiadać będą nie kolejarze, a… władze Milanówka. Choć schody tak jak dworzec leżą na terenie PKP. – Pod koniec grudnia pojawili się u mnie przedstawiciele PKP PLK, którzy prowadzą ten projekt, pytając mnie czy oni mają za mnie wybudować dworzec, czy ja go sobie sama wybuduję. Troszkę się zdziwiłam, bo nic nie wiedziałam na ten temat, ale faktycznie projekt budowlany w mieście jest przygotowany – tłumaczyła na komisji burmistrz Wiesława Kwiatkowska. 

Obecnie projekt przebudowy wejścia zakłada zwężenie schodów z blisko 4 metrów do zaledwie 1,9 m. Wiązałoby się to z likwidacją prowadnic umożliwiających sprowadzanie rowerów. Co znalazłoby się na pozostałych 2,1 m? Wspomniany podnośnik dla niepełnosprawnych. Burmistrz Kwiatkowska nie chce zgodzić się na takie rozwiązanie. – Jeśli państwo nie wyrażą zgody, to ja nie podpiszę porozumienia, ale wtedy PKP będzie musiało ratować sobie inwestycję i takie schody na 1,9 m nam zbuduje. Albo zjemy tę żabę i pozostawimy schody w naturalnej szerokości i zatrudnimy projektanta, żeby nam zmienił ten projekt tak, żeby gdzie indziej byłoby wyniesienie dla niepełnosprawnych – mówiła. 

Nowa dokumentacja projektowa ma być gotowa do 2017 roku. Wtedy najprawdopodobniej ruszą prace związane z przebudową tunelu w Milanówku.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.