Wystawa zabytkowych motocykli w Pruszkowie

Pruszków

Nie lada gratka dla miłośników motoryzacji z epoki PRL-u! W pruszkowskim salonie Go4Moto można obejrzeć kultowe jednoślady, którymi poruszali się nasi dziadkowie.

Kochasz stare motocykle? To nie możesz przegapić tej okazji. Salon Go4Moto zorganizował w swojej siedzibie wystawę zabytkowych maszyn. Wszystkie motocykle pochodzą z pięknego dla motoryzacji okresu PRL-u, kiedy słowo „jakość” miało niezwykle ważne znaczenie dla konstruktorów. Choć dziś wydają się prymitywne i nie są tak nowoczesne, szybkie oraz komfortowe jak obecne modele jednośladów to przedstawiają coś więcej niż ramę połączoną dwoma kołami. Każdy z nich ma za sobą niesamowitą historię i jak mawiają pasjonaci motoryzacji – „duszę”.

Motocykle te przedstawiają minioną epokę, a jednocześnie pokazują o czym marzyli nasi dziadkowie i rodzice. Wystawa to sposób na podróż w czasie, przekonanie się jak ważne były motocykle gdy samochodów nie było zbyt wiele.

Jakie modele będzie można zobaczyć na wystawie? Oto lista:

MZ Trophy ES250/2. Motocykl ten kojarzony jest przez starsze pokolenie głównie z patrolami Milicji Obywatelskiej. W latach 70. bardzo często można było spotkać go na polskich ulicach. Ceniono go przede wszystkim za niezawodność, dobre osiągi (Vmax = 130 km/h) oraz wysoki komfort. Najbardziej charakterystycznym elementem jest masywna obudowa przedniego reflektora z wbudowanym prędkościomierzem.

MZ ES 250/1 „Jaskółka”. Niezwykle luksusowy pojazd, który z powodzeniem mógł konkurować z samochodem marki Mercedes o względy przechodniów. Charakteryzował się nowoczesnym jak na tamte czasy zawieszeniem oraz pojedynczym piankowym siedzeniem. Komfort podróży był naprawdę wysoki. Na ten motocykl mogli pozwolić sobie tylko nieliczni.

WSK 175 Kobuz. Tak zwane „wueski” miały zmotoryzować polskie miasta. Ich przeznaczeniem była jazda turystyczna z pasażerem o różnych nawierzchniach. Krótko mówiąc miał spełniać ówczesne oczekiwania klientów.

SHL M11W 175. Jednoślad produkowany był w latach 1967-1968. To tak naprawdę ulepszony model M11. Wyróżniał się silnikiem klasy 175 cm sześc. o oznaczeniu W2A, konstrukcji Wiesława Wiatraka. Jego moc maksymalna to 12 KM, która na tamte czasy była dobrym wynikiem. Co ciekawe licencję na produkcje modelu M11 zakupiły Indzie, gdzie produkowano go pod nazwą Rajdoot, do 2005 r.

SHL M17 Gazela. Następca wyżej wymienionego jednośladu. Powstawał w biurze konstrukcyjnym KZWM w Kielcach pod okiem mgr inż. Jerzego Pancewicza. Praktycznie wszystkie jego podzespoły było konstruowane od nowa. W „Gazeli” po raz pierwszy w Polsce zastosowano amortyzatory tylne z dwustopniową regulacją twardości oraz reflektor zabudowany ze zbiornikiem podobny do tego z MZ Trophy.

Miejsce wystawy to salon Go4Moto przy Al. Jerozolimskich 476 w Pruszkowie, który można odwiedzać do końca lutego od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-18.00 oraz w sobotę 9.00-14.00.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.