Węzły Opacz i Jerozolimskie

Region

Południowa Obwodnica Warszawy krzyżując się z Alejami Jerozolimskimi inową Trasą Salomea-Wolica sytuuje dwa nowe węzły  – „Jerozolimskie” i „Opacz”, tuż obok Michałowic.

Węzeł Opacz obsługiwał będzie przecięcie dwóch tras szybkiego ruchu – POW i Trasy S-W. Umożliwi zjazd na obydwie trasy, jednak tylko dla ruchu tranzytowego. Dla lokalnych mieszkańców nie przewidziano żadnych wjazdów ani zjazdów z węzła.  

Pod tym względem sąsiedni Węzeł Jerozolimskie wiążący POW z Alejami Jerozolimskimi, choć znacznie mniejszy, będzie bardziej przyjazny dla ruchu lokalnego. Gdyby nie zjazd z POW na Jerozolimskie ze wschodu w kierunku Pruszkowa i analogiczny wjazd na trasę w kierunku odwrotnym, w zasadzie byłby tylko wiaduktem nad Alejami. Na szczęście daje możliwość, co prawda okrężnej, ale jednak dostępnej komunikacji mieszkańców z trasą POW.

Niezbadaną tajemnicą projektantów pozostaje fakt braku wjazdu z Jerozolimskich na POW dla kierowców poruszających się od strony Warszawy. W obecnym projekcie kierowcy będą musieli uważać, by nie przegapić zjazdu w lewo w poprzednim węźle Salomea, który pozwoli im wyjechać na POW dopiero w węźle Opacz. Wjazd z Jerozolimskich na POW znakomicie uprościłby drogę dojazdową do autostrady A2.

Istotnym problemem przy projektowaniu węzła było przecięcie trasy POW z ulicami Klonową i Zachodnią, które stanowią popularne połączenia komunikacyjne ze stolicą.Udało się go na szczęście, po licznych interwencjach, częściowo rozwiązać. Receptą ma być nowa ulica, która przechodzić będzie wiaduktem nad trasą POW. Przebiegnie ona równolegle do Klonowej i Zachodniej, łącząc michałowicką ulicę Polną z ulicą Środkową w Opaczy-Kolonii. Przy samym węźle Opacz będzie można również przejechać nad trasą POW nowym przedłużeniem ul. Czystej.

Natomiast w nowym węźle Jerozolimskie całkowicie zmieni swój charakter ul. Jesionowa, która jest głównym wyjazdem z Michałowic na Aleje Jerozolimskie. Zniknie obecny wyjazd w Aleje, a ulica skręci przed nimi w prawo, pod wiadukt POW, by połączyć się z nimi dopiero na skrzyżowaniu z wychodzącą z Ursusa ul. Spisaka. Dzięki temu w Alejach zamiast obecnych dwóch uciążliwych skrzyżowań zlokalizowanych tuż obok siebie, będziemy mieli tylko jedno.

Zupełnie nowy przebieg uzyska też obecny przejazd z Michałowic do Raszyna ulicami Polną, Targową i Pruszkowską. Trasa S-W przetnie ul. Targową, a nowy przejazd z Michałowic do Pruszkowskiej wytyczony zostanie po wiadukcie w osi przedłużenia obecnej ul. Parkowej.

Prace przy budowie POW i związanych z nią węzłów ruszą w czerwcu 2010, a zakończyć się mają wraz z pracami na autostradzie A2 w 2012 roku.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.