Nie trzeba kupować dwóch biletów na linii nr 1

Pruszków

Wracamy do tematu absurdu biletowego na pruszkowskiej linii autobusowej nr 1. Jeden z mieszkańców aby dojechać z przystanku przy ul. Kubusia Puchatka na Os. Staszica musiał dwukrotnie zakupić bilet. Urząd Miasta w Pruszkowie wysłał zapytanie do przewoźnika w tej sprawie i otrzymał odpowiedź. Co ustalono?

Temat poruszyliśmy w czwartek, 24 marca na łamach portalu WPR24.pl. Jeden z mieszkańców Pruszkowa powiadomił nas o sytuacji jaka miała miejsce podczas krótkiej podróży linią nr 1. Wsiadając do autobusu z przystanku zlokalizowanego przy ul. Kubusia Puchatka podróżny zakupił bilet. Dojeżdżając do stacji PKP mieszkaniec został powiadomiony przez kierowcę, że jeśli chce jechać dalej, to musi zakupić kolejny bilet.

– Kierowca tłumaczył, że autobus porusza się na linii PKP – Os. Staszica i odwrotnie, dlatego za każdym razem gdy pojazd dojeżdża do końcowych przystanków, aby pojechać dalej należy kupić bilet – czytamy w wiadomości wysłanej na adres kontakt@wpr24.pl. – Dlaczego właśnie tam musiałem kupić drugi bilet, skoro pętla autobusowa znajduje się na przystanku Os. Staszica? – pytał czytelnik.

Wówczas zwróciliśmy się do Urzędu Miasta w Pruszkowie o wyjaśnienia w tej sprawie. Powiadomiono nas o złożeniu zapytania do przewoźnika linii nr 1, czyli firmy Europa Express City, które zostało rozpatrzone. Co ustalono? – Otrzymaliśmy odpowiedź od przewoźnika. Według niego, w związku ze specyfiką linii autobusowych w Pruszkowie, niewielkiej liczby przystanków, firmy kontrolerskie działające na rzecz Europa Express City były poinformowane o honorowaniu biletów. Oznacza to, że jeśli ktoś wsiądzie na Chopina i chce jechać na Os. Staszica może to zrobić na jednym bilecie. Nie wiemy czym zostało spowodowane, że kierowca zażądał zakupu drugiego biletu – informuje Agnieszka Miros z Wydziału Inwestycji, Remontów i Infrastruktury Technicznej Urzędu Miejskiego w Pruszkowie.

Pętla autobusowa na tej linii znajduje się na Os. Staszica, a jeden kurs liczony jest od pętli do pętli. Zatem podróżni mogą pokonać tą trasę kupując jeden bilet. Jeżeli doszłoby ponownie do sytuacji opisanej przez czytelnika, zawsze można złożyć skargę do firmy obsługującej linię nr 1. Jak to zrobić? Odpowiedź znajduje się TU.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.