Linia kolejowa wzdłuż trasy katowickiej?

Żabia Wola

Plany związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego owocują również pomysłami związanymi z usprawnieniem komunikacji w naszym regionie. Jednym z nich jest budowa połączenia kolejowego wzdłuż trasy katowickiej.

To właśnie ten pomysł był głównym tematem kwietniowego spotkania Mikołaja Wilda, Pełnomocnika Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego z wójtem gminy Żabia Wola Piotrem Rybką. Przedstawiciele gmin, przez które przebiega trasa S8 (trasa katowicka) od dawna apelowały o budowę połączenia kolejowego z Warszawą. W trakcie rozmów omawiano możliwość podjęcia wspólnych działań, które mogłyby doprowadzić do budowy połączenia kolejowego. Według wstępnych założeń linia kolejowa miałaby prowadzić do Lotniska Chopina.

W trakcie spotkania rozmawiano również o modernizacji linii kolejowej nr 12 Skierniewice – Łuków, która przebiega przez teren gminy Żabia Wola. – Zabiegamy o rozszerzenie zakresu prac planowanych na odcinku linii przebiegającym przez teren naszej gminy, w szczególności odbudowę przystanku PKP i uruchomienie przewozów pasażerskich do Warszawy, aby mieszkańcy mogli korzystać z bezpośredniego połączenia komunikacyjnego do Warszawy – informuje Urząd Gminy Żabia Wola.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 9

9 odpowiedzi na “Linia kolejowa wzdłuż trasy katowickiej?”

  1. Wilku Starszy pisze:

    Transport szynowy ma to do siebie, że jest o wiele droższy niż kołowy. Chodzi tu o utrzymanie zarówno infrastruktury, jak i taboru. W dodatku tę linię trzeba najpierw wybudować. Dlatego, żeby taka forma transportu miała sens, muszą być duże potoki pasażerskie. Jakie potoki pasażerskie mogą zapewnić miejscowości wzdłuż trasy S8 w porównaniu do tych na linii grodziskiej, radomskiej albo poznańskiej, gdzie mamy miasta gminne i powiatowe? Przecież to są w większości małe wioski, nawet nie miasta.
    Takie ilości chętnych obsłużą z powodzeniem busy, w dodatku pokonają trasę szybciej niż pociąg i ich uruchomienie będzie tańsze niż zbudowanie linii kolejowej od zera, zakup oraz eksploatacja taboru szynowego.
    Ze względu na sąsiedztwo z drogą ekspresową pociąg nie wytrzyma konkurencji z transportem kołowym.
    Jedyna inwestycja kolejowa jakiej sens bym widział w tamtej okolicy to wybudowanie odnogi WKD do Nadarzyna.

  2. Gość z Piastowa pisze:

    może przedłużyć WKD

  3. lennox pisze:

    Science-fiction c.d.

  4. Pirx pisze:

    A nikt nie pomyślał o metrze albo hyperloop?

  5. gość pisze:

    Przecież miała być linia WKD, czyżby już odjechała??

  6. Ytrewq pisze:

    Co jeszcze wymyśli ten porąbany rząd by zdobyć głosy wyborcze?

  7. Gshshd pisze:

    A od kiedy to infrastrukturę buduje się równolegle a nie prostopadle? Czy ta linia kolejowa ma odciąć magazyny i miasta które od dziesięcioleci lokowaly się w sąsiedztwie drogi czy też za 1. Linią tych budynków a po protestach slalomami 0-12km od trasy…

  8. wróżka pisze:

    Linia kolejowa do kończącego swój żywot lotniska Okęcie? To może lepiej zbudować linię kolejową z Żabiej Woli do CPK Baranów. A z Baranowa w 15 minut będziecie w centrum Warszawy.

  9. Anonim pisze:

    Lotnisko Baranów dla baranów. Przed wyborami obiecają cuda, a po wyborach wyciągną kasę państwową dla kolejnych pociotków i niczego nie wybudują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły