Kręgosłup drogowy w złym stanie

Pruszków

Kierowcy pytają kiedy zakończy się budowa mostu na rzece Utracie w Pruszkowie. Inwestycja MZDW wiąże się bowiem ze sporymi utrudnieniami. Wiele osób podkreśla jednak, że do przebudowy nadaje się cała trasa 719.

Droga wojewódzka nr 719 to komunikacyjny kręgosłup naszego regionu. Trasa łączy takie miejscowości jak Grodzisk, Milanówek, Brwinów czy Pruszków z Warszawą. W ostatnich miesiącach ruch na tej trasie jest utrudniony z powodu inwestycji prowadzonej przez MZDW, czyli budowy mostu na rzece Utracie. Drogowcy podkreślają jednak, że to nie koniec przedsięwzięć.

Wspomniany remont (a faktycznie budowa) rozpoczął się pod koniec sierpnia. Prace podzielono na dwa etapy, tak, by kierowcy mogli korzystać z przeprawy. Nie obyło się jednak bez utrudnień. W pierwszej kolejności wyłączona została nitka w kierunku Warszawy, a ruch skierowano na drugą część jezdni. I tak zmotoryzowani zamiast dwóch pasów ruchu w obu kierunkach, muszą korzystać z jednej nitki do stolicy i jednej w kierunku Grodziska. Pierwszy etap prac został wykonany i kierowcy korzystają już z fragmentu nowego mostu. Ale ruch nadal jest utrudniony, ponieważ drogowcy remontują pozostałą część przeprawy. Na wykonanie wszystkich robót mają czas do połowy grudnia. Czy zdążą? – Prace przy przebudowie mostu na Utracie postępują zgodnie z harmonogramem. Na dzień dzisiejszy nie mamy sygnałów od wykonawców o opóźnieniach. Obiekt powinien być przejezdny w drugiej połowie grudnia. Stała organizacja ruchu zacznie obowiązywać po zakończeniu remontu – zaznacza Monika Burdon, rzecznik prasowy Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.

W sferze przygotowań, a dokładniej oczekiwania na finansowanie, jest również planowana od lat rozbudowa „wąskiego gardła”, czyli przewężenia od stadionu Znicza do skrzyżowania z ul. Partyzantów. Burdon: – Przebudowa tzw. „wąskiego gardła” w ciągu 719 w Pruszkowie została ujęta w planach inwestycyjnych na rok 2016. Jednak o ostatecznym kształcie budżetu, m.in. MZDW,  na rok 2016 zdecydują radni sejmiku województwa na sesji budżetowej w grudniu.

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w ciągu najbliższych lat musi wykonać także kolejną ważną inwestycję. Chodzi o budowę nowego wiaduktu nad torami PKP w Pruszkowie. Po przeprowadzonych ekspertyzach na istniejącej przeprawie okazało się, że kierowcy z wiaduktu w ciągu ulicy Poznańskiej (dw 718) będą mogli korzystać jeszcze przez trzy lata. Co potem? Konieczny jest generalny remont lub budowa nowej przeprawy.

Jeszcze na początku roku przedstawiciele MZDW zapowiadali, że nowy wiadukt powstałby w innym miejscu i połączył rondo na Żbikowie bezpośrednio z al. Wojska Polskiego (dw 719), a nie jak ma to miejsce teraz z ul. Bolesława Prusa. Jak sprawa wygląda dziś? – Co do wiaduktu w Pruszkowie, to MZDW przygotowuje dokumentację przetargową na opracowanie projektu niezbędnego do przebudowy/remontu wiaduktu. Jaki będzie ostateczny kształt i zakres inwestycji? O tym zdecyduje biuro projektowe, które wskaże optymalne rozwiązania – twierdzi rzeczniczka.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.