ZTM: Bilet przez telefon komórkowy

Region

Zarząd Transportu Miejskiego  rozszerza dostępność biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem telefonów komórkowych. Pasażerowie - od 14 lutego – mogą kupić bilety czasowe ZTM dzięki aplikacji SkyCash w usłudze „Bilet przez telefon komórkowy”.

Telefon komórkowy ułatwia korzystanie z komunikacji miejskiej. Od 14 lutego pasażerowie w Warszawie mogą wybierać między dwoma sposobami telefonicznych zakupów biletów ZTM – dotychczasową usługą „Płać komórką za bilet” oraz nową – „Bilet  przez telefon komórkowy” ze SkyCash.

Korzystanie z usługi „Bilet  przez telefon komórkowy” umożliwia aplikacja SkyCash, którą można pobrać wpisując w przeglądarce internetowej telefonu m.skycash.com lub wysyłając pusty SMS na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora telekomunikacyjnego). Kolejne kroki to rejestracja w systemie (należy podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail) oraz zasilenie konta SkyCash.

Zaletą telefonicznych biletów ze SkyCash jest ich dostępność w każdej chwili, na wyciągnięcie ręki. Warunkiem jest posiadanie telefonu z dostępem do Internetu. Użytkownik powinien  wcześniej zadbać o zasilenia konta, z którego opłacane będą zakupy, w tym bilety.

W przypadku SkyCash doładowanie jest możliwe standardowym przelewem bankowym lub poprzez przelew natychmiastowy w strefie doładowań na www.skycash.com. Inny sposób to przelew kwoty pomiędzy dwoma kontami SkyCash, np. łatwo pożyczyć pieniądze na bilet od innej osoby, a rodzice mogą w ten sposób zasilić komórkę dziecka ze swojego konta.

Ponadto, jeśli pasażer musi pilnie kupić bilet, a na koncie nie ma środków, może je zasilić korzystając z usługi Premium SMS. W takim przypadku SMS o treści „ZTM”, wysłany na numer 73550 (koszt 3 zł + VAT), przy pierwszym doładowaniu zasili konto kwotą 3 zł, a przy każdym kolejnym – 1,5 zł (koszt kolejnych doładowań wynika z prowizji operatora usługi Premium SMS).

Rejestracja oraz doładowanie konta powinny nastąpić przed wejściem do pojazdu komunikacji miejskiej lub strefy biletowej metra. Rejestracja w systemie trwa około 4 minut, dlatego trzeba przeprowadzić ją odpowiednio wcześniej przed skorzystaniem z przejazdu.

Przed pierwszym zakupem biletu, w menu aplikacji SkyCash, jako operatora należy wybrać „ZTM Warszawa” (z podobnej usługi można obecnie korzystać także we Wrocławiu) – przy kolejnych transakcjach ten krok zostanie automatycznie pominięty. Wyboru biletu pasażer dokonuje w menu „Usługi”, w zakładce „Bilety”. Poprzez SkyCash dostępne są czasowe bilety ZTM 20-, 40-, 60- i 90-minutowe, normalne i ulgowe. Opłacony bilet otrzymuje unikalny numer kontrolny. Transakcję kończy wyświetlona na ekranie telefonu strona z potwierdzeniem zakupu.

Bilet trzeba kupić niezwłocznie po wejściu do pojazdu komunikacji miejskiej lub strefy biletowej metra. Warto pamiętać, że czas zrealizowania transakcji jest uzależniony od zasięgu oraz szybkości działania sieci telefonii komórkowej. Mennica Polska oraz ZTM nie odpowiadają za opóźnienia lub brak możliwości zakupu biletu, wynikające z zakłóceń dostępu przez telefon do Internetu.

Podczas kontroli pasażer zobowiązany jest okazać kontrolerowi ekran aplikacji SkyCash z wyświetlonym numerem kontrolnym. Bilet widoczny jest w menu „Usługi”, w zakładce „Bilety” i podzakładce „Kontrola Biletów”.

Więcej szczegółów na stronie www.ztm.waw.pl
Więcej o aplikacji na www.skycash.com 

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.