Zmiana tras autobusów przy pętli Okęcie

Region

Budowa parkingu P&R spowodowała paraliż na alei Krakowskiej. Teraz kierowcy stoją w ogromnym korku ponad godzinę dłużej. Urzędnicy przekonują, że niedługo sytuacja znacznie się polepszy.

Nowy parking P&R w ostatnim czasie budzi wiele kontrowersji. Początkowo wytykane były zastosowania projektowe, gdy rozpoczęły się prace budowlane krytyka przeniosła się na organizację ruchu. Główną przyczyną spotęgowania utrudnień na al. Krakowskiej były zbyt krótkie fazy świateł i źle wytyczone trasy autobusów. Od 10 czerwca korki mają być mniejsze.

Krótkie światła i zawracające autobusy

Zamknięcie pętli autobusowej na Okęciu spowodowało przeniesienie miejsc postojowych dla kursów kończących trasę. Kierowcy aby dotrzeć na przystanki końcowe jadąc z centrum musieli skręcać w lewo na skrzyżowaniu al. Krakowskiej z Malowniczą, natomiast kursy z kierunku Nadarzyna musiały na tym samym skrzyżowaniu zawracać. Krótkie światła dodatkowo spowalniały manewry.

Wprowadzają zmiany

W celu poprawienia płynności ruchu na al. Krakowskiej, ZTM przygotował nowe trasy dla linii autobusowych. Obecnie wydłużono fazy świateł na skrzyżowaniu z ulicą Malowniczą. Od czwartku, 10 czerwca wprowadzony zostanie również projekt zmian dotyczący przystanków i tras poszczególnych linii.

Od dziś autobusy jadące z centrum dojadą do Szyszkowej i potem do Działkowej, a następnie przez Mineralną z powrotem do al. Krakowskiej. W najbliższych tygodniach planowane jest również wprowadzenie zmian dla linii jadących z Raszyna. Te kursy zamiast zawracać przy Malowniczej, będą skręcały w prawo w ul. Janka Muzykanta, gdzie będą miały przystanki końcowe.

ZTM oskarża, Włochy się bronią

– Gdyby autobusy jadące od strony Raszyna mogły wjechać w ul. Malowniczą, korek byłby mniejszy, ale radni Włoch się na to nie zgodzili – powiedział Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Właśnie w ten sposób ZTM próbował się tłumaczyć przed kierowcami i pasażerami, którzy utknęli w gigantycznym korku na Krakowskiej.

– Ul. Malownicza to wąska uliczka, przy której dodatkowo znajdują się dwie szkoły. Zarząd dzielnicy podjął, więc decyzję, żeby nie wpuszczać tam dodatkowego ruchu – wyjaśnił Michał Wąsowicz burmistrz dzielnicy Włochy. Podczas spotkania obu organów, władze dzielnicy zaproponowały rozwiązanie problemu z paraliżem na Krakowskiej. ZTM zaakceptował proponowane trasy i część z nich już dziś zostanie wprowadzona.

Plan zmian

W kierunku pętli OKĘCIE  autobusy linii 106, 154, 182 i 301 od skrzyżowania ulic al. Krakowska / Malownicza pojadą ulicami: al. Krakowska – Szyszkowa – DZIAŁKOWA (przystanek dla wysiadających) – Działkowa – Mineralna przejazd do przystanku technicznego OKĘCIE 71 (zlokalizowanego przy ul. Mineralnej w kierunku al. Krakowskiej) gdzie odbywać się będą postoje.

W kierunku Centrum przejazd ulicami: Mineralną – al. Krakowską do przystanku OKĘCIE 60 i dalej własnymi trasami.

Na trasie objazdowej obowiązują przystanki:
– OKĘCIE 59 (dla linii 106, 154, 182, 301 i N38)
– SZYSZKOWA 04 (dla linii 106, 154, 182 i 301)
– DZIAŁKOWA 02 (przystanek dla wysiadających dla linii 106,154,182 i 301)
– OKĘCIE 60 (dla linii 106, 154, 182, 301 i N38)

Autobusy linii N38 od skrzyżowania ulic al. Krakowska / Malownicza pojadą ulicami: al. Krakowska – Mineralna – al. Krakowska do przystanku OKĘCIE 57 gdzie realizowane będą postoje.

W kierunku Centrum – podjazd do przystanku OKĘCIE 60 i dalej własną trasą.

Zawieszone zostaje funkcjonowanie przystanków: OKĘCIE 54, 55, 56.

Utrudnienia znikną w maju

Panujące utrudnienia mają zniknąć w połowie maja przyszłego roku. Wtedy zostanie zakończona budowa czteropoziomowego parkingu przesiadkowego. Ma on mieścić 400 samochodów i 100 rowerów. Do tego czasu kierowcy podróżujący al. Krakowską muszą uzbroić się w cierpliwość.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.