Zbudują chodnik przy ruchliwej trasie 719. I nie tylko

Brwinów

Gmina Brwinów i Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisały porozumienie na podstawie którego drogowcy wybudują chodnik wzdłuż trasy 719 w Otrębusach. Przygotowana zostanie też dokumentacja projektowa dla aż siedmiu skrzyżowań dróg gminnych i wojewódzkich.

Pierwszym widocznym efektem współpracy gminy i MZDW będzie budowa chodnika przy trasie 719 na odcinku od skrzyżowania z ul. Pszczelińską do ul. Na Skraju w Otrębusach. Niezbędną dla inwestycji dokumentację gmina przygotowała w ubiegłym roku. Samorząd sfinansuje też budowę oświetlenia w tym miejscu. Z kolei koszt przeprowadzenia prac w terenie leży po stronie drogowców. Jak wynika z zapowiedzi, przedsięwzięcie rozpocznie się w ciągu najbliższych tygodni. I znacząco poprawi bezpieczeństwo. Do tej pory piesi musieli poruszać się poboczem aby dotrzeć do Muzeum Motoryzacji czy osiedla domków jednorodzinnych.

To nie koniec dobrych wieści. Na podobnej zasadzie (gmina bierze na siebie koszt przygotowania dokumentacji, MZDW prac w terenie) zrealizowana ma być przebudowa aż siedmiu skrzyżowań na terenie gminy: DW nr 719 ul. Warszawskiej z ul. Sadową w Kaniach, DW nr 719 ul. Warszawskiej z ul. Helenowską w Otrębusach, DW nr 719 ul. Obwodnica z ul. Jodłową w Brwinowie, DW nr 719 ul. Obwodnica z ul. Partyzantów w Brwinowie, DW nr 720 ul. Natalińskiej z ul. Sosnową w Otrębusach, DW nr 701 z drogą do świetlicy w Domaniewie, DW nr 701 z ul. Gołaszewską na granicy Domaniewka i Gołaszewa.

Jak już wspomnieliśmy, realizacja tych planów rozpocznie się od rozpisania przetargu na wykonanie projektów.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 13

13 odpowiedzi na “Zbudują chodnik przy ruchliwej trasie 719. I nie tylko”

  1. Brwinowianin pisze:

    „Wilku Starszy ” zapamiętaj sobie, –
    światła zawsze hamują ruch… Proponuję pojedź sobie o 8 rano na węzeł Pruszków, (gdzie sa Twoje ulubione światła) ,
    – a kolejnego dnia pojedź sobie na węzeł Grodzisk Maz, gdzie są bezkolizyjne ronda.
    POTEM TU WRÓĆ I POWIEDZ GDZIE NIE BYŁO KORKÓW 🙂 OK ? Pozdrawiam.

  2. Berney pisze:

    Jestem za brakuje koordynacji. DW 719 Grodzisk Mazowiecki – Pruszkow byłby super. Ale ścieżka pieszo rowerowa. Kiedy to nastąpi ?

  3. Anonim pisze:

    A co z przejściem dla pieszych do kolejki w Kaniach ? Tyle wypadków i nic? Kierowcy niestety nie respektują znaku i szarżują do woli? Dzieci i mieszkańcy z Kań niestety nie mają łatwo, ale jest nas mało, więc jesteśmy spychani na margines 🙁

  4. Brwinowianin pisze:

    droga wojewódzka nr.719 powinna w tej sytuacji zmienić swój status na lokalną…nie można nazywać drogą wojewódzką czegoś gdzie co 150 metrów są światła przez co zawsze jest i będzie zakorkowana .

    • Wilku Starszy pisze:

      Może lepiej zgodnie z Twoimi pomysłami wszędzie stawiać ronda? Zapamiętaj sobie, światła hamują ruch tylko gdy trafisz na czerwone światło, a potem gdy już ruszysz na zielonym to masz zieloną falę (jeśli światła są zsynchronizowane i jedziesz z przepisową prędkością).
      Natomiast ronda hamują ruch ZAWSZE, bo przed każdym musisz zwolnić, żeby je przejechać. Rondo co 150 metrów – to dopiero byłaby tragedia.

      • Brwinowianin pisze:

        nie masz racji, z kalkulacji i wyliczeń wynika że rondo bardziej płynnie odprowadza ruch.
        Ale dziekuję że znasz moje poglądy.
        Inną kwestią jest że ludzie niezbyt umiejętnie jeżdżą bopjąc się śmiało wbijac w rodno tylko stoją i czekają aż ich ktoś wpuści. Tu jest problem.

  5. mck pisze:

    Oby realizowanie porozumienia nie trwało zbyt długo, bo na skrzyżowaniu DW720 (tj. ul Natalińskiej) i ul. Sosnowej w Otrębusach to prędzej dojdzie do wypadku niżi to skrzyżowanie uporządkują. Tuż przed samym zjazdem z Sosnowej w Natalińska są dziu… kratery, że jadąc można się zawiesić. Jak się ktoś zawiesi, a Natalińską kto inny będzie pędził i za szybko wyjedzie zza zakrętu, to nie zdąży zareagować i tylko się drzazgi posypią.

  6. Wilku Starszy pisze:

    Jak chodnik, to może od razu też ścieżkę rowerową?

  7. Ciąg pieszo-rowerowy pisze:

    Jaki chodnik? Zbudujcie od razy ciąg pieszo-rowerowy. Koszty prawie te same, a bezpieczeństwo większe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły