Zamknięcie coraz bliżej

Region

Za nami kolejne robocze spotkanie przedstawicieli kolejarzy, przewoźników i miast na linii 447, które dotyczyło organizacji komunikacji zastępczej na czas zamknięcia linii kolejowej. Czego się dowiedzieliśmy?

W czwartek w pruszkowskim urzędzie odbyło się robocze spotkanie dotyczące zbliżającego się remontu na kolei. PKP PLK poinformowało na nim o kolejnych krokach związanych z inwestycją. Koleje Mazowieckie, Zarząd Transportu Miejskiego i Warszawska Kolej Dojazdowa zapewniały, że przygotowania do organizacji komunikacji są już na finiszu. Nowych wiadomości pojawiło się niewiele, ale za to są dość istotne dla pasażerów.

Prace na linii 447 już trwają. Widać to w Milanówku, Piastowie i na Parzniewie. W tej ostatniej lokalizacji powstanie nowa stacja kolejowa. Wykonawca remontu przygotowuje się również do rozpoczęcia prac związanych z budową tunelu w ciągu ul. Działkowej. Tu roboty powinny ruszyć jeszcze w sierpniu, przed wrześniowym zamknięciem.

Natomiast 3 września ruch na torach podmiejskich zostanie całkowicie wstrzymany. Podróżni z pociągów przesiądą się do komunikacji zastępczej. Planowane jest uruchomienie pięciu linii autobusowych: Grodzisk – Warszawa, Brwinów – Warszawa, Pruszków – Warszawa, Milanówek – Grodzisk, natomiast połączenie Piastów – Warszawa będzie obsługiwane przez wzmocnioną linię 717. Warto wspomnieć, że linie te będą kursować z dużą częstotliwością m.in. Warszawa – Grodzisk co 15 minut w szczycie. Natomiast kursy na linii z Pruszkowa mają się odbywać co 5 minut.

Zmiany szykują się również w pruszkowskiej komunikacji miejskiej. Na czas zamknięcia zawieszona zostanie linia nr 1. Na ulice Pruszkowa wyjadą natomiast dwie nowe linie: 2BIS, która będzie kursować z osiedla Staszica do stacji WKD oraz 6BIS, która będzie powielać się z linią nr 6, ale swój początek będzie miała na pętli przy ul. Inżynierskiej. Dodatkowo wzmocniona będzie linia nr 3, która będzie dowozić podróżnych do linii 717.

Jeśli chodzi o północną stronę Pruszkowa to organizację komunikacji zastępczej komplikują nieco remonty. – My przygotowujemy część infrastrukturalną, jeśli chodzi o ewentualne bypassy na część północną. Jeśli chodzi o ul Warsztatową i prowadzoną tam budowę kanalizacji deszczowej to nie mam dobrych informacji. Prace powinny zakończyć się w listopadzie, ale należy zakładać, że droga będzie dostępna od nowego roku – mówił na spotkaniu Mirosław Chmielewski z zarządu powiatu pruszkowskiego.

A co z WKD? – We wrześniu wejdziemy z rozkładem, który będzie obowiązywał już od sierpnia. W godzinach szczytu, czyli od 6 do 9 i od 15 do 18 pociągi będą kursować z częstotliwością co 10 minut. Zmiany zaplanujemy od połowy grudnia, kiedy wejdzie nowy rozkład – zapewniał na spotkaniu Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.

Dla podróżnych idealnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie honorowania Warszawskiej Karty Miejskiej w pociągach WKD na odcinku Warszawa – Pruszków. Rozmowy na ten temat trwają.

–Dziś wygląda to zdecydowanie optymistycznej niż miesiąc temu – podsumował Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa.

– Nie chciałbym tu nikogo chwalić. Wszyscy stanęliście na wysokości zadania i milo się tego słucha,  tylko że zaczynamy robotę i nie będzie różowo. Zatrzymanie któregoś z trybików spowoduje, że cała inwestycja zacznie się nam rozjeżdżać i tutaj myślę że wszystkie samorządy staną na wysokości zadania i będziemy ciągnąć ten wózek wspólnie – zaznaczył Krzysztof Pietras zastępca dyrektora regionu centralnego ds. projektów unijnych PKP PLK.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.