„Zależy nam na utworzeniu sieci”

Pruszków

Kilka dni temu informowaliśmy o przygotowaniach do uruchomienia tegorocznego sezonu Pruszkowskiego Roweru Miejskiego. Tymczasem miasto już szykuje nową infrastrukturę rowerową dla przyszły rok.

W biuletynie informacji publicznej ukazało się ogłoszenie o przetargu na „Budowę stacji rowerowych wraz z budową ścieżek rowerowych do stacji w systemie Pruszkowskiego Roweru Miejskiego w formule zaprojektuj i wybuduj”. Część czytelników zwróciła się do nas o sprawdzenie zawartych tam informacji, obawiając się, że jeśli dotyczy on tegorocznej edycji Pruszkowskiego Roweru Miejskiego, to może on w tym roku nie ruszyć.

Uspokajamy. Tegoroczny sezon rozpocznie się na podstawie odrębnej procedury przetargowej. Ta, która wywołała niepokój, to element przygotowań do sezonu 2020 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i dofinansowania uzyskanego przez miasto. – To zamówienie opiera się o budowę ścieżek rowerowych, które połączą osiem stacji rowerowych. W ramach tego zamówienia w przyszłym roku powstanie jedna nowa stacja rowerowa (na Prusa i Niecałej), zakupiona będzie odpowiednia liczba rowerów, dwa elektrobusy, stacja ładowania tymczasowego i stałego. Równocześnie jako miasto realizujemy projekt Pruszkowskiego Roweru Miejskiego i niezależnie od tego projektu ZITowskiego będziemy planować w budżecie środki i wspierać pomysły mieszkańców na nowe stacje rowerowe – mówi nam Beata Czyżewska, wiceprezydent Pruszkowa.

Pruszków przygotuje więc własną infrastrukturę, na bazie której w przyszłym roku będzie funkcjonował system rowerów miejskich. – W tym projekcie zależy nam na utworzeniu sieci, połączeniu stacji, ale to nie oznacza, że nie będzie ich więcej. Zależy nam na rozbudowie systemu także z własnych środków – dodaje wiceprezydent Czyżewska.

W tym sezonie rowerzyści z Pruszkowa będą mieć do dyspozycji 11 stacji z 90 rowerami. Ale nie jest to jeszcze ostatnie słowo. – Co do tegorocznego roweru miejskiego, to także w trakcie roku będziemy sprawdzać nasze możliwości budżetowe i będziemy starać się znaleźć środki na to, żeby uruchomić kolejne stacje – zapewnia Beata Czyżewska.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 11

11 odpowiedzi na “„Zależy nam na utworzeniu sieci””

  1. Wilku Starszy pisze:

    Zbudujcie jakąś ścieżkę rowerową do szybkiego przejazdu między Żbikowem, a Centrum. Może być koło przejścia pod torami przy Utracie.

  2. cyklista pisze:

    jak długo rower traktowany będzie jako okazjonalny środek transportu a priorytetem będą rowery miejskie z wypożyczalni , używane do krótkich przejazdów w obrębie aglomeracji, sporadycznie pomiędzy aglomeracjami -(kto się wyrobi w 20 minut rowerem który ciężko chodzi i jest średnio wygodny?) tak długo nie powstanie spójna sieć infrastruktury o odpowiedniej jakości. Przykładem jest tu pas dla rowerów w ciągu ulicy Pęcickiej (od granicy Pruszkowa do majątku w Pęcicach) – wykonany bez pomysłu, bez barier izolujących ruch samochodowy (słowa poprzedniego włodarza Michałowic, że MA NADZIEJĘ IŻ KIEROWCY BĘDĄ PRZESTRZEGALI KODEKSU I NIE PRZEKROCZĄ LINII CIĄGŁEJ) a teraz, zimą, dodatkowo zanieczyszczony kamieniami, żwirem, gałęziami i piachem. Co ciekawe wszyscy (poza rowerzystami) mają ten stan w doopie. Jednym słowem – najpierw należy zmienić podejście, później inwestować. A tak na marginesie – czy projekty owych inwestycji będą konsultowane, czy też jak zwykle urzędnik wie lepiej?

    • Wilku Starszy pisze:

      Na tej ścieżce trzeba zamontować separatory gumowe takie jak tutaj i bezpieczeństwo wzrośnie.
      http://bi.gazeta.pl/im/c6/8a/14/z21539014V,Separatory-na-ul–Starowislnej.jpg

    • none pisze:

      Amen

    • Łukasz pisze:

      Dobrze gada! Polać mu!!!!
      Najpierw rozbudowana sieć ścieżek przy głównych trasach. Dobrej jakości, asfalt, wyizolowanych od chodników i dróg, albo może być i szybki pas rowerowy-drogowy. Później robić jakieś wypożyczalnie.
      Po co śieżka na ulicy, która jest boczna, nigdzie nie prowadzi. Nie ma na niej ruchu i rowerzysta i tak byłby bezpieczny?
      Chcemy ścieżek rowerowych komunikacyjnych, a nie rekreacyjnych.
      Takich, gdzie szybko przejedzie się przy głównej trasie przez całą Warszawę. Takich, którymi dojedzie się szybko do innych miejscowości.
      W Warszawie jest ponad 800km ścieżek rowerowych. Co z tego jak nie da się przejechać całego miasta wzdłuż żadnej trasy. Za to Ursynów, to jedno wielkie miasteczko rowerowe, małych uliczek ze ścieżkami. Bez sens.
      Tu można to zobaczyć na własne oczy:
      http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery

  3. pruszkowianin pisze:

    Od 30 lat słyszę o budowie ścieżki rowerowej do W-wy wzdłuż linii wkd (zapewne na potrzeby kampanii wyborczych).A tak od tylu lat jeżdżę w sezonie do rzeczonej W-wy tędy owędy przez pole molędy.

  4. pruszków2019 pisze:

    Witam czy jest możliwość aby miasto Pruszków stworzyło nową stację Roweru Miejskiego przy ulicy Gomulińskiego gdzie mieści się szkoła średnia?

  5. Anonim pisze:

    Przede wszystkim system musi być kompatybilny z innymi systemami w całej aglomeracji. Należy połączyć ścieżkami rowerowymi wszystkie miejscowości w ramach tej aglomeracji. Niestety w Pruszkowie będą ścieżki w parkach, gdzie są one całkowicie niepotrzebne. Kolejnym idiotycznym pomysłem jest ścieżka na ulicy Niecałej. Facebook aż huczy od komentarzy pomysłów Pruszkowskich włodarzy. Tutejsze ścieżki są niepraktyczne i źle zaprojektowane. Szkoda było na nie środków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Najczęściej komentowane