Wylotówka na Katowice z opóźnieniem

Region

Rozbudowa trasy S8 Radziejowice-Paszków nie idzie zgodnie z planem. Nieprzewidziane roboty archeologiczne wpłynęły na konieczność zmiany terminu zakończenia robót na jednym z odcinków trasy.

Przypomnijmy trasa S8 Radziejowice-Paszków jest podzielona na dwa zadania: Radziejowiece-Przeszkoda i Przeszkoda-Paszków. Pierwszy z odcinków ma być gotowy w połowie przyszłego roku, drugi powinien być gotowy w październiku tego roku. Powinien, bo dziś pewne jest, że prac nie uda zakończyć się w terminie. 

Termin do zmiany
Skąd opóźnienia? Wynikają one z prac archeologicznych, które trzeba było przeprowadzić w rejonie węzła Nadarzyn. Choć tego typu roboty wykonuje się wcześniej, to odnalezienie szczątek ludzkich z czasów średniowiecza zaskoczyło nawet samego konserwatora zabytków. Nieprzewidziane prace archeologiczne sparaliżowały prace na trasie na kilka miesięcy. 

Prezent na gwiazdkę?
Wykonawca wystąpił o przesunięcie terminu zakończenia budowy. Do kiedy? Mówi się o połowie przyszłego roku. Jednak przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaznaczają, że jest szansa na oddanie całej trasy do użytku kierowców jeszcze przed terminami. Kiedy? – Chcielibyśmy aby ciąg główny trasy był dostępny dla kierowców przed Świętami Bożego Narodzenia. Nie jest to jednak żadna deklaracja – informowali na objeździe inwestycyjnym przedstawiciele GDDKiA. 

Aktualne prace
Prace na obu odcinkach są zaawansowane w około 55-60 proc. Na krótszym mierzącym 9,9 km odcinku Radziejowice-Paszków obecnie wykonywane są roboty ziemne, układane są warstw nawierzchni, w tym również betonowej, montaż barier energochłonnych, prowadzone są prace na obiektach mostowych. Dodatkowo trwa budowa zbiorników retencyjnych, kanalizacji i oświetlenia. Podobne prace są prowadzone na odcinku Przeszkoda-Paszków (11,6 km). Tu dodatkowo trwa już budowa ekranów akustycznych.

Droga z betonu
Trasa S8 na wspomnianym odcinku będzie miała nawierzchnię betonową, a nie bitumiczną. Skąd ta zmiana? Okazuje się, że chodzi o wytrzymałość materiału. – Nawierzchnie betonowe są w stanie wytrzymać nawet 30 lat. Dodatkowo na tej nawierzchni nie tworzą się koleiny – zaznaczają przedstawiciele GDDKiA. Trasa na całej długości będzie miała dwa pasy ruchu, z możliwością rozbudowy do trzech pasów w każdym kierunku.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.