Wylotówka na Katowice przejezdna jeszcze w tym roku?

Region

Rozbudowa trasy S8 Radziejowice-Paszków złapała opóźnienie. Szyki wykonawcom pokrzyżowały prace archeologiczne. Termin zakończenia robót został przesunięty, jednak przejezdność na trasie ma zostać zapewniona wcześniej.

Inwestycja została podzielona na dwa etapy realizowane przez dwie różne firmy. Pierwszy z odcinków: Radziejowice-Paszków realizowany przez Strabag ma być gotowy w połowie przyszłego roku. Drugi Przeszkoda-Paszków pierwotnie miał być gotowy na początku października. Wykonawca, firma Intercor, napotkała jednak na pewne trudności. Jakie? To nieprzewidziane prace archeologiczne, które trzeba było wykonać w rejonie węzła Nadarzyn.

Jak prace archeologów wpłynęły na termin zakończenia robót na wspomnianym odcinku? – Nowy termin zakończenia kontraktu wyznaczono na sierpień 2019 r.
Umowę przedłużono o okres, w którym prowadzone były prace archeologiczne w Nadarzynie, które uniemożliwiły prowadzenie robót na znacznej części odcinka rozbudowywanej drogi krajowej nr 8 – poinformowała nas Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Roboty na obu odcinkach przebiegają w podobnym tempie. Na odcinku Przeszkoda – Paszków trwają roboty branżowe z zakresu instalacji (m.in. energetycznych i teletechnicznych), trwa układanie nawierzchni betonowej na ciągu głównym oraz nawierzchni bitumicznej na drogach obsługujących, prowadzone są również prace brukarskie i montowane są bariery oraz znaki drogowe. Na obiektach inżynierskich trwa układanie konstrukcji nawierzchni, montaż barier, wykończenie dojść, dojazdów i pochylni do obiektów. Dotychczas wykonawca wykonał 73 proc. wszystkich robót kontraktowych.

A jak idą prace na zadaniu nr 2, czyli odcinku Radziejowice – Paszków? – Kontynuowane są roboty branżowe z zakresu instalacji: przebudowy sieci gazowych, energetycznych, teletechnicznych, wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacje w budynkach na MOP i OUD oraz roboty drogowe obejmujące układanie nawierzchni betonowej na ciągu głównym, układanie masy bitumicznej na drogach obsługujących, prace brukarskie na zjazdach i chodnikach, montaż barier drogowych, budowa węzłów Nadarzyn i Młochów (łącznice, nasypy, mury oporowe). Trwa również ustawienie docelowego oznakowania stałej organizacji ruchu – wylicza Tarnowska. – Prowadzone są roboty na obiektach inżynierskich obejmujących układanie konstrukcji nawierzchni, montaż barier, wykończenie dojść, dojazdów i pochylni do obiektów. Prace na tym odcinku zostały wykonane w 74 proc. – dodaje.

W lipcu wykonawcy obu odcinków deklarowali chęć udostępnienia przebudowanej trasy kierowcom jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Czy drogowcy nadal podtrzymują tę deklarację? – Tak, wykonawcy obydwu zadań dokładają starań, aby ciąg główny trasy S8 był przejezdny do końca 2018 r. – podkreśla Małgorzata Tarnowska.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.