Wiemy kto zmodernizuje pociągi KM

Kolej

W połowie listopada informowaliśmy o ofertach złożonych w przetargu na modernizację 91 pociągów EN57 z taboru Kolei Mazowieckich. Najkorzystniejszą zgłosiły Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim.

Oprócz ZNTK, o to zlecenie starali się także nowosądecki Newag oraz Zakład Naprawy Taboru Przewozów Regionalnych w Kruszewcu. Ich propozycje były jednak znacznie droższe od i tak wysokiej oferty Zakładów z Mińska Mazowieckiego. Ta opiewa na kwotę 330 mln zł. Wykonawca będzie musiał rozplanować swoje działania na najbliższe trzy lata. Cała modernizacja musi zakończyć się do jesieni 2018 r.

Inwestycje podzielono na trzy etapy. Pierwszy: 19 napraw na poziomie P4, drugi: 20 napraw na poziomie utrzymania P5 z możliwością rozszerzenia o dodatkowe 19 modernizacji oraz trzeci: 33 naprawy na poziomie P4. Co to wszystko oznacza? Jako P5 określa się naprawę główną. Na tym poziomie demontuje się wszystkie podzespoły pociągu, sprawdza i przeprowadza naprawę lub ewentualnie wymienia. P4 to naprawy rewizyjne obejmujące częściowy demontaż pojazdu trakcyjnego, wymagający również wymiany bądź naprawy zużytych elementów.

Jak podają KM, to ostatnia modernizacja pojazdów EN57 jaką planują przeprowadzić. Po 2018 r. spółka będzie planowała zakup tylko nowych pociągów.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Grill gazowy