Widać światełko w tunelu?

Region

Wracamy do tematu modernizacji podmiejskiej linii kolejowej nr 447. Pociągi co prawda wróciły, jednak otaczająca je infrastruktura to nadal wielki plac budowy. Na jakim etapie są prace?

Inwestycja prowadzona przez PKP PLK obejmuje nie tylko torowisko i sieć trakcyjną. Jak zaznaczali sami kolejarze, projekt przewiduje przebudowę czterech mostów, trzech wiaduktów, pięciu przejść podziemnych, budowę dwóch nowych, budowę tunelu w ciągu ulicy Działkowej w Pruszkowie, modernizację sześciu stacji i przystanków, w tym budowę nowego w Parzniewie.

I niemal na całej linii podmiejskiej widać, że te prace nadal trwają. Na pruszkowski peron podróżni docierają tymczasowym przejściem w poziomie torów, przystanek w Parzniewie wygląda jak wykończony tylko w połowie. Aby dotrzeć do pociągu drogi nadkładać muszą podróżni z Brwinowa, bo i tam robotnicy nadal pracują.

Jak więc wygląda sytuacja w tych najbardziej newralgicznych miejscach? – Główna faza robót związana z budową peronu w Parzniewie została już zakończona. Obecnie trwają prace przy konstrukcji wiaty. Na końcowym etapie są także prace z zakresu energoelektrycznego. W przejściu podziemnym trwają prace wykończeniowe – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – W Pruszkowie główne prace także zostały już zakończone. Kontynuowane są roboty wykończeniowe przy konserwacji wiaty i w przejściu podziemnym. Otwarcie tunelu dla pieszych, dostosowanego do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, nastąpi po uzyskaniu zgód administracyjnych w pierwszym kwartale przyszłego roku. Od 8 listopada pasażerowie korzystają z obydwu krawędzi peronu, a pociągi kursują po obu torach – dodaje.

Tunel w ciągu ulicy Działkowej powoli nabiera kształtów. – Przy ulicy Działkowej trwają zaawansowane prace przy budowie tunelu pod torami dla samochodów. Obecnie wykonywane są prace związane z wykonaniem tak zwanej wanny betonowej i wykopu od strony Działkowej – innymi słowy z gotowej betonowej konstrukcji wydobywana jest ziemia, po czym wykonawca przystąpi do budowy drogi i dojazdów – zaznacza Jakubowski.

Nadzieja pojawia się także dla podróżnych z Brwinowa. – Na przystanku w Brwinowie zakończone zostały główne prace związane z modernizacją peronu. Do wykonania zostały prace związane z konserwacja zabytkowej wiaty – te są w końcowej fazie oraz wykończenie przejścia na peron. Przy ulicy Sportowej zakończone zostały roboty związane z wykonaniem konstrukcji przejścia. Obecnie trwają roboty wykończeniowe m.in. układanie płytek – zaznacza Jakubowski.

W teorii wygląda więc pięknie. Z doświadczenia wiemy jednak, że potrafi się ona rozmijać z rzeczywistością, a już wyjątkowo często dzieje się tak z przypadku inwestycji kolejowych. A jak Wy oceniacie pracę kolejarzy? Dajcie znać w komentarzach.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.