Wracamy do sprawy psujących się na potęgę biletomatów na szlaku Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Od miesięcy pasażerowie narzekają na ich działanie, a przewoźnik obiecywał interwencję. Tyle, że sytuacja nie poprawiła się ani trochę...
Na wielu przystankach WKD biletomaty zastępują działanie stacjonarnych kas, pasażerowie nie mają więc wyboru czy z nich korzystać czy nie. Tymczasem maszyny od dłuższego czasu odmawiają posłuszeństwa całkowicie, samodzielnie zmieniają język w trakcie transakcji, nie wydają biletów lub drukują je nieprawidłowo, nie zwracają reszty.
O problemie „wukadka” wie od dawna, na naszych łamach przewoźnik obiecywał już raz zajęcie się tą sprawą. Ale nic się nie zmieniło. Dlaczego? – Zobowiązaliśmy operatora automatów biletowych do zmiany ich oprogramowania i wyeliminowania wszelkich usterek i nieprawidłowości. Niestety wdrożone w ostatnim czasie nowe oprogramowanie zarządzające nie ograniczyło liczby usterek i zgłaszanych przez użytkowników skarg i reklamacji. Nie spełniło tym samym założonych oczekiwań, natomiast serwisowi operatora urządzeń wciąż bardzo trudno jest dokonać odpowiednio szybkiego usunięcia usterek – mówi Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.
Co zatem dalej z biletomatami? – Kontynuujemy działania zmierzające do zlecenia usługi instalacji, utrzymania i serwisowania nowych automatów biletowych, które docelowo zastąpią obecnie funkcjonujące urządzenia. Przypominamy, że nowe biletomaty będą spełniać wymagania
rozporządzenia UE w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności odnoszących się do dostępności kolei dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Instalacja nowych automatów biletowych odbędzie się w oparciu o konkurencyjną procedurę
udzielania zamówień publicznych – zapewnia Kulesza.
Jak dodaje „do czasu zakończenia procedury przetargowej WKD dołoży wszelkich starań,
aby występujące nieprawidłowości w pracy urządzeń miały jak najmniejszy wpływ na zapewnienie ciągłości oferty dostępu do całodobowej usługi zakupu biletów w automatach”.
Dla pasażerów może nie być to jednak wystarczające pocieszenie… Na sprawne biletomaty prawdopodobnie trzeba będzie jeszcze poczekać.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Już od 21 listopada 2018 r czekam na odpowiedź. Biletomat w Pruszkowie pożarł mi 86,70 PLN a nie wydrukował biletu. Władze WKD kradną bezkarnie ludzkie pieniądze i nic nie można z tym zrobić… Pozdrawiam