W Nadarzynie rośnie „parkuj i jedź”

Nadarzyn

Niemal na sam koniec ubiegłego roku nadarzyński magistrat wybrał wykonawcę budowy centrum przesiadkowego „parkuj i jedź”. Aktualnie prace budowlane rozpoczęły się na dobre.

Na ten moment, to jedna z najważniejszych inwestycji w gminie Nadarzyn. Centrum przesiadkowe budowane jest nieopodal urzędu i przedsiębiorstwa usług komunalnych przy ul. Granicznej. Przypomnijmy, że plan inwestycyjny zakłada wybudowanie czterech zadaszonych peronów autobusowych, bezpłatny parking na 225 miejsc i punkt ładowania pojazdów elektrycznych.

Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu. Nieco wcześniej, w ramach tej inwestycji, rozpoczęła się przebudowa ul. Granicznej, która ma się zakończyć pod koniec wakacji. Oczywiście na „parkuj i jedź” będzie trzeba poczekać nieco dłużej. Prace wykonuje firma Solid i ma czas niemal do końca tego roku. Inwestycja opiewa na kwotę 6,7 mln zł.

Dzięki inwestycji w centrum przesiadkowe mieszkańcy zyskają szybkie kursy autobusowe w kierunku Warszawy i nie tylko. Popularne „czerwoniaki” ZTM będą wyruszały z nadarzyńskiego dworca i w ciągu kilkunastu minut przewiozą mieszkańców Nadarzyna do stolicy, czy Pruszkowa.

Gmina chce utworzyć z niektórych sołectw bezpośrednie połączenia z sąsiednimi gminami, np. ze Starej Wsi do WKD Podkowa Leśna lub z Wolicy do Raszyna. Będzie to jednak wymagało jeszcze dodatkowych ustaleń.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 17

17 odpowiedzi na “W Nadarzynie rośnie „parkuj i jedź””

  1. Jeżdżęwkd pisze:

    Pomysł z połączeniem Starej WSI do WKD w Podkowie to jakaś kpina, wymyślił sołtys Starej wsi? Do WKD to tylko do Otrebus, najkrótszym połączeniem z parkingu obok gminy – tylko takie zapewni wypełnienie połączenia autobusowego.

    • pdok pisze:

      Mieszkańcy Starej Wsi to wymyślili. A mam nadzieję, ze Sołtys poprze. Proszę spojrzeć na mapę. Dodatkowo rentowność tego połączenia zwiększą mieszkańcy Żółwina, do jeżdżający do WKD Podkowa.

  2. Pesymista pisze:

    Aż się prosi, aby dach nad peronami był przykryty solarami, które by np. ładowały samochody elektryczne.
    A swoją drogą jeden punkt ładowania samochodów elektrycznych to brak wiary w rozwój technologii. Jeżeli jest 225 miejsc to docelowo (czyli w ciągu 5-10 lat) conajmniej połowa powinna mieć możliwość ładowania.

    • Ava pisze:

      Solary zbędne. Przewiduje się długi brak samochodów na prąd. Obecny postęp technologi, taki sam jak na początku XX wieku.

  3. z Nadarzyna pisze:

    Jechałam do gminy i jakoś nie widzę aby tam cokolwiek się działo a mamy sierpień ,to jakaś ściema totalna

  4. Hbf pisze:

    Żeby parkuj i jedź miało sens, to jeszcze coś musi do tej dziury jeździć, a z tym to chyba problem jest xD

    • Z70 pisze:

      Chyba nie znasz realiów gminy Nadarzyn. To jedna z najbogatszych i dbających o mieszkańców gmin w Polsce. Pozdrawiam

      • dsaz pisze:

        tak?
        jest tam jakakolwiek komunikacja szynowa? Nie ma
        Komunikacja autobusowa do stolicy? Jeden autobus co 2 godziny

        dziura jakich mało, nawet w pruszkowie lepszy zbiorkom jest

        • op pisze:

          Komunikacja szynowa to inwestycja dla co najmniej powiatów a nie 1 gminy. Mieliby puścić kolejkę z Młochowa do Strzeniówki?

        • Ewa pisze:

          Szyn nie buduje się w Nadarzynie, bo to przeżytek. My stawiamy na pojazdy powietrzne. Już mamy podpisane porozumienie z Japończykami na pierwszy prototyp.

      • Gostka pisze:

        Tiaa, jasne. Żeby po ludzku dojechać do Warszawy, to i tak trzeba samochód zostawić w Otrębusach i przesiąść się na WuKaDkę. A czy ktokolwiek pomyślał o autobusie do kolejki WKD? Nie mówię o tej parodii połączenia (jeden autobus co 1-1,5 godziny rano), który jeździ do PKP Pruszków – gdyby faktycznie w godzinach szczytu jeździł choćby 3 razy na godzinę i zgodnie z rozkładem, byłoby to duże ułatwienie dla tych, którzy niekoniecznie chcą pchać się do P+R Al. Krakowska. Także najważniejsze to połączenie Nadarzyna z Otrębusami i Pruszkowem, dodatkowo autobusy do warszawy jeżdżące częściej niż raz na 0,5-1 godz. Po przebudowie trasy miało być szybciej do Warszawy – tak, ale samochodem, a autobusy (oprócz jednego, wspomnianego już tutaj) jeżdżą DŁUŻEJ! 35-40 minut do Okęcia, rozkład w godzinach szczytu do kitu i albo czekasz rano albo po 8 godzinach pracy kwitniesz na Okęciu, czekając na autobus. Kompletna lipa.

  5. taka_prawda pisze:

    A w Brwinowie kiedy ZTM z połączeniami do Warszawy, Pruszkowa, Nadarzyna? Czy nie da się?

    • dsaz pisze:

      ztm w brwinowie? gminy nie stać na takie cuda, brwinów zdycha o 21, miasto emerytów

      • Żorż pisze:

        Przecież masz pociąg co do Warszawy jedzie w 25 minut. Po co ZTM??
        a że miasto emerytów – nie zgadzam się. W letnie miesiące jest dużo młodzieży w Parku, dokonujących konsumpcji 🙂

        • Obn pisze:

          Pociąg co 25 minut? To chyba przed remontem, bo teraz jeden na godzinę to jest dobry wynik. Oczywiście nie liczę tych które są w rozkładzie, a nie przyjadą, bo takich jest większość. Weź też wróć do Brwinowa na wieczór, praktycznie nie ma czym

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły