Stary peron zostanie rozebrany. Będzie nowy

Milanówek

Kontynuujemy cykl poświęcony inwestycjom zaplanowanym w czasie remontu podmiejskiej linii kolejowej na trasie Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki. Jakie zmiany kolejarze zaplanowali w Milanówku?

W przeciwieństwie do opisywanych już na naszych łamach przedsięwzięć w Brwinowie czy Pruszkowie, w Milanówku nie powstaną nowe tunele, przeprawy dla pieszych czy rowerzystów, nie będzie też żadnego nowego przystanku. Swoją uwagę kolejarze skoncentrują na poprawie istniejącej infrastruktury na stacji PKP, zmodernizują przejście podziemne, zainstalują udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Jeśli porównać skalę tych zmian z inwestycjami na pozostałej części modernizowanego szlaku, zakres prac w Milanówku nie jest zbyt wielki. Niestety, nie oznacza to, że utrudnień dla pasażerów i mieszkańców nie będzie. Wręcz przeciwnie. 

Już 4 maja, na pięć miesięcy przed rozpoczęciem głównej fazy remontu (która obejmuje wstrzymanie ruchu pociągów podmiejskich) zamknięte zostanie przejście podziemne od strony ul. Krakowskiej, a na peron będzie można dostać się jedynie od strony ul. Warszawskiej, co dla części pasażerów wiąże się z konieczności nadkładania drogi i zabezpieczenia kilku minut więcej, aby zdążyć na pociąg. Piesi chcący dostać się na drugą stronę torów będą mogli korzystać w wiaduktu i kładek przy ulicach Wójtowskiej i Żabie Oczko. Całkowite zamknięcie przejścia pod torami PKP nastąpi we wrześniu. 

Jak dokładnie zmieni się stacja PKP w Milanówku? – Stary peron zostanie rozebrany. Na jego miejscu powstanie zupełnie nowy dwukrawędziowy o długości 200 metrów. Zostanie on wyposażony w system dynamicznej informacji pasażera, ławki, tablice informacyjne, kosze na śmieci i nowe oświetlenie. Położona będzie nowa nawierzchnia antypoślizgowa wyposażona w wyczuwalne pod stopami wypustki. Przewidujemy remont żelbetonowej zabytkowej wiaty pod okiem konserwatora zabytków. Wybudowane zostanie przejście podziemne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. 

Poza tym, co widoczne gołym okiem, modernizacja czeka też samą infrastrukturę kolejową, także na odcinku w Milanówku. Jak bardzo potrzebuje ona odświeżenia, mogliśmy przekonać się kilkanaście dni temu, kiedy awaria sieci trakcyjnej w pobliżu stacji PKP w mieście-ogrodzie na kilka godzin sparaliżowała poranny ruch pociągów w stronę stolicy. – Na 22 km odcinku dwutorowej trasy wymienione zostaną tory, 22 km sieci trakcyjnej i 15 rozjazdów. Przebudowanych zostanie 11 obiektów i wybudowane zostaną 3 nowe: tunel drogowy i tunele dla pieszych. Prędkość składów pasażerskich zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h – zapewniają kolejarze. 

Zanim to nastąpi pasażerów czeka 12 miesięcy podróży komunikacją zastępczą. Z niepotwierdzonych jeszcze ostatecznie informacji wynika, że podróżni z Milanówka będą mieli do swojej dyspozycji dwie linie autobusowe. Pierwsza będzie zatrzymywać się w pobliżu wszystkich przystanków kolejowych na trasie od Grodziska Mazowieckiego do stacji Warszawa Zachodnia, druga połączy przystanek PKP Milanówek z dworcem kolejowym w Grodzisku, skąd będzie możliwe korzystanie z pociągów dalekobieżnych, dojeżdżających bezpośrednio do stacji Warszawa Zachodnia.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.