Są chętni do projektowania wiaduktu

Pruszków

Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich sprawdza oferty złożone w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej nowego wiaduktu w ciągu drogi wojewódzkiej nr 718 w Pruszkowie. O umowę włącza trzy firmy.

Wiadukt drogowy nad torami PKP nie jest w najlepszym stanie technicznym. Po przeprowadzonych w ubiegłym roku badaniach okazało się, że wiadukt „wytrzyma” jeszcze trzy lata. Początkowo brano pod uwagę, że po tym okresie zostanie on poddany generalnemu remontowi lub przebudowie. W rezultacie wybrano jeszcze inne rozwiązanie – budowę zupełnie nowej przeprawy.

MZDW jest w trakcie rozstrzygania postępowania na wykonanie dokumentacji projektowej nowej przeprawy. – Do przetargu na zaprojektowanie nowej przeprawy w Pruszkowie zgłosiło się trzech chętnych. Oferty opiewały na kwoty 891 tys. zł, 1,34 mln zł oraz blisko 1,4 mln zł. Teraz zapoznajemy się z dokumentami złożonymi przez oferentów. Musimy dokładnie przeanalizować wszystkie propozycje – zaznacza Monika Burdon, rzecznik prasowy MZDW.

Zgodnie z koncepcją zaprezentowaną przez drogowców nowy wiadukt miałby po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ruch miałaby usprawnić łącznica pozwalająca kierowcom jadącym od A2 na bezpośredni wjazd w al. Wojska Polskiego. Przebieg wiaduktu nie zmieniłby się znacząco. Projektanci będą musieli przygotować dwie koncepcje włączenia obiektu w skrzyżowanie z ulicami Bolesława Prusa i Bohaterów Warszawy.

Co ciekawe władze Pruszkowa w miejscu istniejącego wiaduktu widziałyby raczej bezkolizyjny węzeł, podobny do budowanych przy wjazdach na autostrady i trasy ekspresowe. Koncepcja MZDW nieco odbiega od tej wizji. Zapytaliśmy Andrzeja Kurzelę, wiceprezydenta Pruszkowa o opinię na temat koncepcji prezentowanej przez drogowców. –  MZDW przekazało nam koncepcje na podstawie której ma zostać wykonany projekt nowego wiaduktu. Ta koncepcja uwzględnia wiele naszych wniosków i dlatego jesteśmy zadowoleni. Zwłaszcza, że ujęte są w niej bezpośrednie wjazdy i zjazdy w Al. Jerozolimskie – zaznacza Andrzej Kurzela. – Przy bezpośrednich zjazdach nitka w kierunku ul. Bolesława Prusa staje się niejako lokalnym łącznikiem. Nam to nie przeszkadza – dodaje.

Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy. A ta najprawdopodobniej zostanie zawarta w tegoroczne wakacje, o ile MZDW wybierze zwycięzcę przetargu.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.