Ruszyły pierwsze przetargi na komunikację zastępczą do Pruszkowa

Region

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na obsługę zastępczej komunikacji autobusowej, która w czasie remontu podmiejskiej linii kolejowej zapewni dojazd do Warszawy pasażerom z naszego regionu.

To jedno z pierwszych postępowań w tej sprawie. Dotąd słyszeliśmy tylko mgliste zapewnienia, że komunikacja zostanie przygotowana i zorganizowana najlepiej jak to możliwe, a podróżni o zmianach dowiedzą się z odpowiednim wyprzedzeniem. Tymczasem mamy już końcówkę kwietnia, prace przygotowawcze do remontu i wstrzymania ruchu pociągów rozpoczną się już za kilka dni, a wciąż nie wiadomo kto przez okrągłe 12 miesięcy będzie woził pasażerów, którzy będą musieli zrezygnować z kolei.

Ta ostatnia niewiadoma ma zniknąć pod koniec maja. Wówczas okaże się ilu przewoźników odpowie na ogłoszenie o przetargu na przewóz autobusami komunikacji zastępczej. Jakie warunki muszą spełnić oferenci? ZTM dopuszcza trzy możliwości. Pierwsza to obsługa trasy do Pruszkowa i Piastowa 32 autobusami o długości 12 m, druga 29 autobusami o dlugości 18 m, trzecia 29 autobusami o (10 o dugości 18 m, 19 o długości 12 m).

Komunikacja zostanie zorganizowana na dwóch linich, po jednej do Pruszkowa i Piastowa. Autobusy pojadą trasami: Dworzec Zachodni-Al. Jerozolimskie-Pruszków Wojska Polskiego-Kościuszki-Sienkiewicza-Staszica-Powstańców-Plantowa-Wojska Polskiego-osiedle Staszica, pętla. Druga to: Dworzec Zachodni-Al. Jerozolimskie-Piastów-al. Tysiąclecia-al. Wojska Polskiego-Sowińskiego-Ogińskiego.

W godzinach szczytu połączenia będą realizowane w odstępach co 5-8 minut. Poza szczytem i w weekendy autobusy odjadą co 15 minut.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.