Remont linii 447. Tunel na Działkowej coraz bliżej

Pruszków

Tunel w ciągu pruszkowskich ulic Działkowej i Błońskiej w Pruszkowie to jedna z tych inwestycji w ramach przebudowy linii kolejowej nr 447 na którą najbardziej czekają mieszkańcy. Znamy szczegóły budowy.

Na powstanie podziemnej przeprawy mieszkańcy Pruszkowa, ale też sąsiedniego Parzniewa czekają od lat. Kiedyś w miejscu, które zasłaniają obecnie zielone ekrany, funkcjonował przejazd w poziomie torów. Zamknięto go jednak, a ruch przeniósł się na ulicę Przejazdową. Poza tym szlakiem na drugą stronę torów można w Pruszkowie dostać się tylko wysłużonym wiaduktem w ciągu ul. Poznańskiej. W połączeniu z dużym ruchem samochodowym skutkuje to korkami i długim czasem przejazdu przez miasto. Planowany tunel pod torami PKP na ul. Działkowej będzie więc udogodnieniem przede wszystkim dla kierowców.

Inwestycję w ramach modernizacji podmiejskiej linii kolejowej na odcinku Warszawa Włochy- Grodzisk Mazowiecki przeprowadzi PKP PLK. – Budowa tunelu rozpocznie się we wrześniu wraz z rozpoczęciem prac wymagających zamknięcia torów. Zakończenie budowy tunelu będzie miało miejsce wraz z końcem prac na linii 447, czyli we wrześniu 2018 roku – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – Koszt budowy tunelu wraz z włączeniem w ul. Błońską oraz ul. Działkową i przebudową układu dróg lokalnych to około 25 mln zł – dodaje.

Z jakimi utrudnieniami w czasie budowy będą musieli liczyć się kierowcy? Tego na razie nie wiedzą nawet kolejarze. – Przed rozpoczęciem robót wykonawca przedstawi do zatwierdzenia uzgodniony z odpowiednim zarządem drogi i organem zarządzającym ruchem, projekt organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy – lakonicznie stwierdza Jakubowski.

Powraca także ważne pytanie o konstrukcję samego obiektu. Nauczka, że trzeba się o nią martwić zawczasu, płynie bowiem z Grodziska, gdzie w ciągu ul. Bałtyckiej PKP PLK wybudowały tunel, który szybko zyskał mało pochlebny przydomek „liliput”. Swobodnie nie mogą nim przejeżdżać karetki pogotowia, a większe samochody klinują się pod nisko zawieszonym dachem. Czy historia powtórzy się na Działkowej?

– Tunelem będą mogły przejechać wszystkie samochody o wysokości do 3,5 metra. Parametry nowego obiektu zostały opracowane wspólnie z miastem – zapewnia przedstawiciel PKP PLK. W rozmowie z nami potwierdza to Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa. – Tunel będzie wyższy niż w Grodzisku. Na pewno nie popełniliśmy tego samego błędu. Karetki pojadą tamtędy bez składania „kogutów” i sprzętu na dachu. Natomiast będą tam ograniczniki wysokości, uniemożliwiające przejazd dużym ciężarówkom i tirom. Uwzględniliśmy tutaj wnioski mieszkańców, którzy boją się aby nie jeździły tam ciężkie pojazdy – mówi wiceprezydent Kurzela.

Roboty przygotowawcze do remontu linii kolejowej nr 447 rozpoczną się już niedługo, w maju tego roku. Od września całkowicie wstrzymany zostanie ruch pociągów na odcinku Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki. Wtedy rozpoczną się najważniejsze prace konstrukcyjne. Kluczowy etap modernizacji potrwa 12 miesięcy. Za tydzień na łamach „Gazety WPR” i portalu WPR24.pl szczegóły budowy nowego przystanku kolejowego w Parzniewie.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Grill gazowy