Remont linii 447. Jakie zmiany w Piastowie?

Kolej

Rozpoczynamy cykl poświęcony inwestycjom zaplanowanym w ramach modernizacji podmiejskiej linii kolejowej nr 447. Na pierwszy ogień – stacja PKP Piastów.

Potężny remont na odcinku Grodzisk Mazowiecki-Warszawa Włochy zbliża się dużymi krokami. Już w maju kolejarze rozpoczną prace przygotowawcze, a tuż po wakacjach, we wrześniu tego roku, nitka podmiejska zostanie całkowicie zamknięta na długich 12 miesięcy. W tym czasie pasażerowie będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej. Czyli, niestety, prawdopodobnie znosić tłok, przyzwyczaić się do dłuższej niż zwykle podróży lub zmienić środek transportu na własny samochód czy kolejkę WKD. Po co to wszystko? Jak przekonują kolejarze, uciążliwości warto przeczekać, bo po modernizacji pociągi podmiejskie pojadą szybciej a na całej linii zmieni się bardzo dużo.

– Odcinek będzie modernizowany na 22 kilometrach. W najbliższych dniach podpisujemy umowę z wykonawcą i od maja będziemy wchodzili na roboty torowe na linii nr 1. Natomiast od września nastąpi całodobowe zamknięcie odcinka Grodzisk Mazowiecki-Warszawa Włochy. Modernizacja pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów do 120 km/h, co w efekcie skróci czas podróży. Modernizowane będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym, co poprawi przepustowość i sprawi, że więcej pociągów będzie mogło kursować – w minioną środę na peronie w Grodzisku Mazowieckim przekonywał Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Poza infrastrukturą zmiany czekają także przystanki, perony, powstaną nowe mosty, przepusty, tunel w ciągu ulicy Działkowej w Pruszkowie i nowy przystanek w Parzniewie. Szczegóły każdego z tych przedsięwzięć będziemy sukcesywnie opisywać na łamach „Gazety WPR” i portalu WPR24.pl.

Zaczynamy od Piastowa. Jakie prace tam zaplanowano? – Skoncentrujemy się na przebudowie istniejących peronów. Po modernizacji będą one wyższe, wyposażone w odnowione wiaty, funkcjonalne oświetlenie, system megafonowy, ławki i tablice informacyjne. Powierzchnia peronów będzie antypoślizgowa z wyczuwalnymi pod stopami wypustkami i ścieżkami, które ułatwią poruszanie się po nich osobom niedowidzącym. Dojście do peronów umożliwi zmodernizowane przejście podziemne, które będzie wyposażone w windy. Ściany w obiekcie zostaną pokryte warstwą antygrafitti, w środku będzie zainstalowane oświetlenie oraz oznakowanie – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Jak dodaje, dojście na wyspowy peron w kierunku Grodziska Mazowieckiego będzie zachowane w istniejącym tunelu.

Odświeżenie czeka też wiaty przystankowe. – Wiaty wizualnie nie będą zmieniane. Wykonana zostanie renowacja tynków przy zastosowaniu materiałów o tej samej strukturze i kolorze, na sufitach odtworzone zostaną żłobienia dzielące powierzchnie na pola zbliżone do kwadratu, a w szczytach dachu tafle szkła zbrojonego – tłumaczy Jakubowski.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.