Remont 447 coraz bliżej

Region

Przygotowania do zamknięcia linii kolejowej 447 Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki nabierają tempa. 
Koleje Mazowieckie szukają operatora dla komunikacji zastępczej.

Już we wrześniu startuje remont linii 447. Dla podróżnych oznacza to ogromne utrudnienia, bowiem przez rok po podmiejskich torach nie będą kursować pociągi. W zamian pasażerom zostanie udostępniona autobusowa komunikacja zastępcza na pięciu liniach.

Nadzór nad trzema autobusowymi liniami będą sprawować Koleje Mazowieckie. Nad dwoma pozostałymi pieczę trzymać będzie warszawski Zarząd Transportu Miejskiego. Przetargi na wybór przewoźników już ogłoszono.
Koleje Mazowieckie będą odpowiadać za linie autobusowe docierające z Warszawy do Brwinowa, z Warszawy do Grodziska oraz za połączenie między Milanówkiem a Grodziskiem Mazowieckim. Dwie pierwsze linie będą kursować przez cały dzień. Zarówno grodziszczanie, jak i mieszkańcy Brwinowa do swojej dyspozycji będą mieli po 70 kursów w jedną stronę. Linia łącząca Grodzisk z Milanówkiem będzie funkcjonować na innych zasadach. Tu autobusy będą kursować tylko w godzinach porannego i popołudniowego szczytu.

Jakie pojazdy pojawią się na liniach? Według dokumentacji przetargowej autobusy obsługujące wszystkie trzy linie mogą mieć długość od 11,5 do 15,5 m. Przewoźnik musi zagwarantować tabor składający się z 30 pojazdów wyprodukowanych najpóźniej w 2005 r. Pojazdy muszą być niskopodłogowe lub niskowejściowe. Co ciekawe Koleje Mazowieckie na oferty wykonawców czeka aż do… 10 sierpnia. 

Nieco lepiej do planowanego zamknięcia linii kolejowej 447 przygotował się ZTM. Tu już wiemy jacy przewoźnicy zgłosili się do przetargu. Swoje oferty złożyli PKS Grodzisk Mazowiecki, Arriva Bus Transport oraz konsorcjum firm Polonus i Europa Express City. Najkorzystniejszą ofertę zaproponował grodziski PKS. Tu jednak nadal nie wybrano wykonawcy. Trwa sprawdzanie ofert. 

ZTM będzie odpowiadał za połączenia autobusowe, które będą kursować z os. Staszica w Pruszkowie do Dworca Zachodniego. Druga „linia” ma być natomiast wzmocnieniem dla kursującej z Piastowa linii autobusowej nr 717.
W przypadku linii Pruszków – Warszawa podróżni będą mieli do swojej dyspozycji ponad 120 kursów. Ale autobusy zatrzymają się tylko na przystankach krańcowych. Po drodze nie przewidziano postojów. Kłopot jednak w tym, że nadal nie wiadomo jak będzie wyglądał rozkład jazdy. – Nadal przygotowujemy rozkład jazdy naszych autobusów. Podróżnym rozkład jazdy komunikacji zastępczej ZTM zostanie udostępniony w sierpniu – mówi nam Igor Krajonow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego.

Pojawia się pytanie na jakich przystankach będą zatrzymywały się autobusy na linii Pruszków – Warszawa. Okazuje się, że jeszcze tego nie wiadomo. – ZTM zobligował nas do wyznaczenia przystanków na linii – mówi nam Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa. – Postaramy się wybrać takie lokalizacje by były jak najwygodniejsze dla podróżnych. Więcej będę mógł powiedzieć w przyszłym tygodniu po spotkaniu z przedstawicielami ZTM – dodaje. 

Zamknięcie linii kolejowej zaplanowano na wrzesień. Autobusy na trasy wyjadą 3 września. Podróżni przez rok będą musieli korzystać z komunikacji zastępczej. Wyjątkiem są mieszkańcy Grodziska. Tam kilka składów będzie docierać torami dalekobieżnymi. Jest również szansa, że na czas remontu w pociągach WKD będą honorowane Warszawskie Karty Miejskie, ale tylko na odcinku Warszawa – Pruszków. Tu wciąż trwają rozmowy.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.