Przejście pod wiaduktem w końcu przestanie szpecić?

Brwinów

Gmina Brwinów kolejny raz podejmuje próbę znalezienia wykonawcy, który zająłby się remontem chodnika pod wiaduktem.

W ostatnich miesiącach branża budowlana boryka się z problemami. Dlatego przetargi w wielu gminach pozostają nierozstrzygnięte. Urzędy powtarzają postępowania po kilka razy zanim znajdą wykonawcę. Podobnie jest w przypadku remontu chodnika pod brwinowskim tunelem. Już po raz trzeci gmina ogłasza przetarg, w poszukiwaniu wykonawcy dla tego zadania.

Wydaje się, że to niedługi odcinek – od ronda Wacława Kowalskiego do ul. Rynek. Jednak zakres prac nie jest wcale taki mały. Zaplanowano wykonanie odwodnienia, naprawę dylatacji, remont konstrukcji gzymsu, wymianę balustrad i słupów oświetleniowych, monitoring oraz najważniejsze – wymianę nawierzchni chodnika.

– Wierzę, że tym razem znajdą się chętni do wykonania tego dość skomplikowanego zadania – podkreśla Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.

Burmistrz zapowiedział też, że nawet jeśli teraz nie uda się znaleźć wykonawcy to przetargi będą ogłaszane do skutku. Przynajmniej do… maja. Bo jeśli w tym terminie nie zostanie wybrana konkretna firma, to będzie trzeba przenieść to zadanie na kolejny rok. To z uwagi na to, że najbardziej uciążliwe prace muszą zostać wykonane w okresie wakacji. Powodem są utrudnienia jakie będzie niósł za sobą remont. Na czas skuwania i odtwarzania konstrukcji oraz zbrojenia gzymsu konieczne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego w tunelu (sterowany sygnalizacją świetlną).

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 10

10 odpowiedzi na “Przejście pod wiaduktem w końcu przestanie szpecić?”

  1. Brwinowianin pisze:

    ILE RAZY MOŻNA TAK PRZEKŁADAĆ TEN REMONT ?
    – i czy te barierki , które zapoczątkował STRABAG, (widoczne na zdjęciu) będą tymi docelowymi ?
    A co ze scianami tunelu, nie można ich otynkowac i pomaloać żeby ni było tak szaro i przytłaczająco ???

  2. uszaty pisze:

    Taaaak…po wyborach i można mieć wszystko gdzieś. Szczególnie, gdy Rada Miejska w 60 procentach jest na kiwnięcie palcem burmistrza. Nawet trudno zapamiętać nazwiska radnych, jak wszystkich dworzan na świecie… Ale do rzeczy – otóż w atlasie zatytułowanym „Warszawa – atlas miasta i okolic” wydanym w roku 2017, na karcie oznaczonej numerem 125, na drodze powiatowej nr 719, w miejscu, gdzie kończą się dawne budynki dworskie wyrysowany jest ślad planowanej drogi. Rysunek prowadzi drogę w stronę torów, gdzie ma być chyba dwupoziomowe skrzyżowanie z koleją, po czym projektowana droga wkracza na teren naszej Gminy i prowadzi do majątku Grudów i w istniejącą drogę do Falęcina. a w druga stronę ulicy Sochaczewskiej w Brwinowie. Wiem, wiem – omawiany przeze mnie odcinek stanowi część zarzuconego planu południowej obwodnicy Milanówka, ale nie oznacza to, moim zdaniem, że nie może istnieć samodzielnie, łącząc drogę 719 z drogą 720. Ale gdyby to zadanie było za trudne do wykonania, to na tej samej karcie nr 125 wyrysowany jest , domyślam się, projekt łącznika między skrzyżowaniem 719 i wjazdem do Brwinowa, dalej wzdłuż rowu melioracyjnego do torów linii Warszawa – Skierniewice z dwupoziomowym skrzyżowaniem z koleją i do ulicy Piłsudskiego w Brwinowie. Kto nie wierzy, niech sprawdzi ( atlas wydał Jokart). Nie wiadomo, skąd wzięły się te planowane drogi w atlasie, ale mam nadzieję, że nie są wytworem fantazji autorów atlasu na dużym kacu, lecz musieli dotrzeć do jakiś planów czy dokumentów. Co w takim razie przeszkadza władzom Brwinowa dotrzeć do tych planów i spróbować wywołać temat?

  3. Kkk pisze:

    Agbc do lekarza! Paraliż samochodów na chodniku w tunelu? Dobry!

    • Korposzczur pisze:

      Ślepy jesteś? „konieczne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego w tunelu”, to w przypadku Brwinowa oznacza kompletny paraliż miasta. Tunel jest totalnie zakorkowany bez ruchu wahadłowego, a przy ruchu wahadłowym to jest praktycznie 30minut jazdy z jednego końca na drugi i totalnie zakorkowana pszczelińska, grodziska, wilsona i ta obok żabki

      Z resztą pamiętam remonty w tym tunelu, gdzie kończyło się objazdem przez milanówek

  4. agbc pisze:

    O super, znowu miesiąc paraliżu samochodowego i pewnie tunel będzie też zamykany po godzinie 20, tak żeby się nie dało przejść na drugą stronę. Jak w takim mieście może być jedno przejście na drugą stronę miasta to skandal

    • Jj pisze:

      Miesiąc paraliżu i bardzo dobrze przynajmniej będzie zrobione Już kur.. Źle co za ludzie

    • Jj pisze:

      Miesiąc paraliżu i bardzo dobrze przynajmniej będzie zrobione Już kur.. Źle, co za ludzie.

    • Kkk pisze:

      To się wyprowadz

    • Robert pisze:

      Jeszcze się taki nie narodził aby wszystkim dogodził. Nie remontować- źle, remontować- jeszcze gorzej. Proponuję czytać ze zrozumieniem: „… konieczne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego w tunelu (sterowany sygnalizacją świetlną)”. Problemu z przechodzeniem pieszo nie będzie.

  5. Hbx pisze:

    Panie Burmistrzu, nie wiem czy to jest w planach ale przy okazji można by zrobić doświetlenie przejścia dla pieszych przy rynku. W Warszawie takie doświetlenia się montuje i spada liczba wypadków na przejściach. To przejście zaraz przy tunelu (ul. Rynek) to chyba jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc w Brwinowie.
    Jest to na drodze wojewódzkiej, zaraz po wyjeździe z tunelu i jeszcze po lekkim łuku. Widoczność jest więc ograniczona.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły