Przejścia podziemne do remontu

Region

Drugi etap remontu przejść podziemnych na stacjach PKP Warszawa Włochy i Warszawa
Ursus rozpocznie się w maju. Tym razem ma obyć się bez utrudnień w ruchu pociągów, jakie przeżywaliśmy na jesieni ubiegłego roku.

Prace remontowe w przejściach podziemnych w Ursusie i we Włochach to część drugiego etapu modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź na odcinku Warszawa Zachodnia – Skierniewice (Miedniewice). Obydwa przejścia są w fatalnym stanie i już od lat wołają o remont. Jego pierwszy etap przeprowadzono na jesieni ubiegłego roku, ale objął on tylko prace zewnętrzne. Dopiero w tym roku rozpoczną się prace w samych przejściach.

Poprawi się wygląd

Jak poinformował nas Robert Kuczyński, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych, rozpoczynający się w maju remont obejmie wymianę izolacji poziomej stropu oraz izolacji pionowej w obydwu torach podmiejskich oraz wykonanie napraw powierzchni betonu, napraw instalacji odwodnienia przejść i uszczelnienie przerw dylatacyjnych. Dodatkowo we Włochach wymieniona zostanie izolacja pionowa na wyjściu od strony północnej (przy parku).
Pasażerów i osoby korzystające z przejść zapewne najbardziej ucieszy fakt, że kolej zamierza poprawić wygląd obydwu obiektów. Obecnie bowiem wyglądają tak, że strach nimi przechodzić: brudne, odrapane, wilgotne i wymalowane różnymi bohomazami ściany, woda kapiąca ze stropów, zniszczone lub nie działające oświetlenie, kałuże tworzące się przy każdym większym deszczu, a zimą śniegowa breja albo ślizgawka, wyszczerbione schody, nierówne pochylnie, porozbijane wiaty nad wyjściami. – Prace obejmą poprawę wystroju wewnętrznego przejść, wykonanie nowych warstw wykończeniowych i naprawę schodów i pochylni – informuje Robert Kuczyński.

Pociągi będą jeździć normalnie

Ubiegłoroczny pierwszy etap remontu spowodował konieczność czasowego zamknięcia torów – najpierw jednego, potem drugiego. Wiązało się to z poważnymi utrudnieniami w ruchu pociągów. Wszystko dlatego, że trzeba było wymienić izolację zewnętrzną, znajdującą się pomiędzy stropami a biegnącymi nad nimi torami. Te prace zostały już jednak zakończone. – Zakres tegorocznych robót nie obejmuje układu torowego i peronów – dodaje rzecznik CRI PKP PLK. Tym razem obejdzie się więc bez utrudnień w ruchu pociągów.

Za to w czasie remontu zmienić się będzie musiała organizacja ruchu pieszych w obrębie stacji i przejść podziemnych. – Szczegóły rozwiązania organizacji ruchu pieszych na czas budowy, wraz ze stosownymi zabezpieczeniami, zostaną przedstawione w przyjętym projekcie organizacji ruchu na czas wykonywania prac budowlanych – zapowiada Robert Kuczyński.

Modernizacja przejść we Włochach i Ursusie potrwa do października.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.