Problemów z Pocztą ciąg dalszy

Region

Mieszkańcy Pruszkowa i Brwinowa kierują wiele zarzutów w stronę Poczty Polskiej S.A. Według ich relacji korespondencja dostarczana jest z dużym opóźnieniem, a w najgorszych przypadkach przesyłki w ogóle nie docierają. Czy Poczta w końcu znajdzie antidotum na te bolączki?

Temat ten poruszaliśmy w przeszłości niejednokrotnie. Jednak, jak widać, nie przyniosło to żadnych efektów. Do dziś nasi czytelnicy skarżą się funkcjonowanie Poczty Polskiej. – Piszę w imieniu grupy mieszkańców obsługiwanych przez pocztę przy ul. Partyzantów w Pruszkowie. Poza emeryturami, które przywiózł listonosz z Poczty przy ul. Chopina, nie trafiają do nas żadne przesyłki, w tym rachunki i inna korespondencja. Według informacji z Poczty na Tworkach listonosz jest na zwolnieniu i dostarczy listy w przyszłym tygodniu (co nie będzie interesowało nadawców, którzy dostarczają nam pocztą rachunki i doliczą odsetki za nieterminowe ich opłacenie), a wszystkie przesyłki trzymane są na Chopina. Jednak na Chopina uzyskaliśmy informację, że naszych przesyłek w ogóle tam nie ma! Poczta ta posiada jedynie listy polecone, o których posiadaniu nie poinformowała odbiorców… – napisał do nas Kacper.

Kolejna czytelniczka zwróciła uwagę na placówkę w Brwinowie. – W nawiązaniu do artykułu „Mieszkańcy widzą problem, a poczta nie” z 4 kwietnia 2017. Od listopada tego roku oczekuję na umowę nadaną listem zwykłym przez PGE Dystrybucja Oddział w Pruszkowie. W związku z tym, dziś udałam się do placówki Poczty Polskiej w Brwinowie przy ul. Pszczelińskiej. Na miejscu dowiedziałam się, że ze względu na wielotygodniowe zaległości nie są w stanie odszukać wskazanej korespondencji (Listonosz przebywa na zwolnieniu). Jak widać w dalszym ciągu sytuacja bez zmian – pisze Maria.

Takich głosów było znacznie więcej, niemalże każdego dnia otrzymujemy telefony z informacjami o podobnych sytuacjach. Dlatego kolejny raz skontaktowaliśmy się z Pocztą Polską i spytaliśmy jakie działania prowadzone są w celu usprawnienia doręczania korespondencji na terenie Brwinowa i Pruszkowa. – Przepraszamy klientów za niedogodności i dziękujemy za sygnał o nich. Objęliśmy te placówki szczególnym monitoringiem. Zapewniamy wsparcie placówkom UP Brwinów oraz UP Pruszków 1, które mają zniwelować skutki absencji chorobowych listonoszy. Organizujemy w rejonach doręczeń obu placówek doręczanie przesyłek także w soboty. Rekrutujemy nowych pracowników w celu zwiększenia stałej obsady służby doręczeń i obsługi klienta w tych placówkach – odpowiada Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A.

To niejedyne pomysły. – Podjęliśmy również działania zmierzające do uruchomienia dodatkowej placówki pocztowej w Brwinowie. W Brwinowie i w Pruszkowie, planujemy utworzenie nowych miejsc świadczących usługę odbioru w punkcie. Umożliwią klientom bezpośredni odbiór przesyłek paczkowych w dogodnym czasie, bez konieczności oczekiwania na listonosza lub wizyty w placówce pocztowej – zaznacza Justyna Siwek. – Dokładamy wszelkich starań, aby usługi pocztowe były świadczone na wysokim poziomie, a niedogodności w doręczaniu przesyłek nie występowały – dodaje.

Ale czy te niedogodności przestaną występować? Na to pytanie trudno znaleźć odpowiedź. Najpewniej tego dowiemy się w przyszłości, jednak trudno patrzeć w nią przez różowe okulary, gdy żadnej poprawy nie widać od wielu miesięcy… 

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.