Podziemne przejście przez tory w przyszłym roku

Region

O przebudowie przejścia podziemnego dla pieszych na stacji PKP Pruszków oraz likwidacji przejazdu kolejowego w ciągu ul. Działkowej i budowy nowego w rejonie ul. Przejazdowej rozmawiano podczas spotkania władz Pruszkowa z przedstawicielami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe – poinformowało biuro promocji Urzędu Miejskiego w Pruszkowie.

Spotkanie odbyło się w piątek 21 stycznia. Głównym tematem rozmów było omówienie ostatecznego zakresu prac modernizacyjnych na linii kolejowej Warszawa – Łódź na terenie Pruszkowa. Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź wiąże się z podniesieniem jej standardu. Chodzi o to, by pociągi mogły tu rozwijać prędkość do 160 km/h. Kolej od dawna zapowiadała, że spowoduje to konieczność modernizacji lub przebudowy wszystkich przejazdów i przejść dla pieszych, a przede wszystkim likwidację dzikich przejść.

 Z modernizacją linii kolejowej związane będą dwie duże inwestycje w Pruszkowie. Jedną z najbardziej oczekiwanych przez kierowców będzie likwidacja przejazdu kolejowego w ciągu ul. Działkowej i Błońskiej i budowa nowego – bezkolizyjnego. Powstanie on ok. 1,2 km na zachód w ciągu ulic Przejazdowej i 36. PP Legii Akademickiej.

Przejście dla pieszych przy ul. Działkowej
Jak poinformował wiceprezydent Andrzej Kurzela, władze Pruszkowa zaproponowały, aby w miejscu obecnego przejazdu przy ul. Działkowej powstało przejście dla pieszych i zadeklarowały udział finansowy miasta w jego budowie. W związku z budową nowego przejazdu miasto zobowiązało się również do przystosowania do jego potrzeb ulic Przejazdowej i Stefana Bryły po północnej stronie torów. Część inwestycji po południowej stronie torów leży już w gestii powiatu pruszkowskiego – To już teren gminy Brwinów, a w tym miejscu ma przebiegaćnowa ul. Przyszłości, która jest inwestycją powiatową – mówi wiceprezydent Kurzela.

Tunel na drugą stronę torów
Modernizacja linii nie obejdzie się bez remontu i przebudowy stacji w Pruszkowie. Najpoważniejsza zmiana, jaka nas czeka, to budowa nowego przejścia dla pieszych w obrębie samej stacji. Dotychczasowa kładka nad torami również wymaga pilnego remontu. Jednak zamiast niej ma powstać tunel dla pieszych. – Przejście podziemne, które obecnie prowadzi na peron, zostanie przebudowane i przedłużone w kierunku ulic Waryńskiego i Promyka – mówi Andrzej Kurzela. – W ten sposób powstanie tunel, którym na stację będą mogli przejść mieszkańcy obszarów położonych po północnej stronie torów. Według deklaracji kolei, przejście ma być w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Inwestycje w Pruszkowie rozpoczną się jeszcze w tym roku – One muszą zostać wykonane do Euro 2012, bo cała linia ma być zmodernizowana do tego czasu – dodaje wiceprezydent Kurzela. Oznacza to, że na wiosnę przyszłego roku będziemy mogli przejść tunelem pod stacją do północnej części miasta. Skończy się też udręka kierowców czekających w długich kolejkach pod szlabanem na ulicach Działkowej i Błońskiej.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.