PKP PLK: windy na dworcu są sprawne

Region

W związku z tym, że czytelnicy wciąż zgłaszają nam problemy z funkcjonowaniem wind na pruszkowskim dworcu postanowiliśmy poruszyć temat ponownie. Zwłaszcza, że jeden z mieszkańców napisał oficjalne pismo do PKP w tej sprawie, trafiło ono również do nas.

W związku z tym, że czytelnicy wciąż zgłaszają nam problemy z funkcjonowaniem wind na pruszkowskim dworcu postanowiliśmy poruszyć temat ponownie. Zwłaszcza, że jeden z mieszkańców napisał oficjalne pismo do PKP w tej sprawie, trafiło ono również do nas. 

Wiele osób korzystających z usług tzw. dużej kolei czekało na moment, gdy dworzec PKP w Pruszkowie zostanie wyposażony w windy. Takie rozwiązanie powinno umożliwić niepełnosprawnym oraz starszym osobom na wygodne przemieszczanie na drugą stronę torów. Tymczasem nie do końca tak jest. Wnętrze wind jest niewielkie, nie mogą z nich korzystać rowerzyści i niemalże wszystkich denerwuje to, że trzeba cały czas trzymać przycisk w trakcie gdy urządzenie jest ruchu, ponieważ w innym wypadku możemy zablokować sprzęt i awarie mamy gotową… A tych w przeszłości nie było mało. To odstrasza podróżnych od korzystania z wind. 

Nie będąc głuchym na niezadowolenie podróżnych postanowiliśmy ponownie podjąć ten temat. Do naszej redakcji trafiła „odbitka” oficjalnego pisma skierowanego w tej sprawie do PKP, które napisał jeden z mieszkańców Pruszkowa. Roman Filimon wylicza następujące wady: windy od czasu ich uruchomienia są często nieczynne, poruszają się z prędkością ślimaków, nie wolno przewozić w nich rowerów, ciasne komory, w czasie jazdy trzeba cały czas trzymać przycisk „góra-dół”, często zacinają się. 

Pan Roman jest 80-latkiem, który już raz miał przykrą przygodę z pruszkowskimi windami: – Wsiadam do windy, wciskam przycisk wjazdu na górę, po paru sekundach i podniesieniu się windy na ok. 20 cm winda zatrzymuje się. Drzwi zablokowane, zestresowany zamknięty w klatce tracę nad sobą kontrolę. Krzyczę do pasażerów o pomoc – pisze w piśmie Roman Filimon. 

Nie pozostało nam nic innego jak skontaktować się ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Przedstawiliśmy sprawę i pytamy: Jak państwo odnoszą się do zarzutów umieszczonych w piśmie? – Wszystkie windy w tunelu dla pieszych w Pruszkowie są sprawne. Urządzenia są codziennie sprawdzane przez serwis. W przypadku awarii lub dewastacji konserwator natychmiast podejmuje niezbędną naprawę aby jak najszybciej przywrócić pełną obsługę pasażerów. Od dłuższego czasu nie odnotowaliśmy żadnych awarii ani poważniejszych dewastacji. Wszystkie windy są wyposażone w dokładną instrukcję obsługi oraz w przycisk alarmowy – odpowiada Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

A co w przypadku awarii spowodowanej puszczeniem przycisku? – W razie kłopotów osoba korzystająca z urządzenia może natychmiast skontaktować się z serwisem. Używanie ich zgodnie z instrukcją umożliwia sprawne przejście na perony. W przypadku zatrzaśnięcia się w windzie serwis ma obowiązek jak najszybciej przyjechać na miejsce i udzielić pomocy – zaznacza Jakubowski. I dalej tłumaczy, że z wind i dworca można wygodnie korzystać… – Z urządzeń mogą swobodnie korzystać osoby niepełnosprawne i matki z dziećmi w wózkach, a rowerzyści mogą wygodnie sprowadzić rower po szynach zainstalowanych przy schodach. Mieliśmy sygnały, że takie rozwiązanie spełnia oczekiwanie mieszkańców i pasażerów, którzy sami o nie wnioskowali – wyjaśnia.

Ostatnie pytanie: Czy jest szansa, że podczas modernizacji linii 447 obecne windy zostaną zamienione na inne, bardziej funkcjonalne? Jakubowski: – Po przebudowie stacji komfort podróży będzie większy. Perony będą wyższe, w pełni wyposażone i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modernizacja równoległej linii aglomeracyjnej nr 447 skupi się także na przebudowie starej części tunelu. Zlikwidowana zostanie różnica poziomów, wybudowana będzie nowa nawierzchnia i zainstalowany monitoring. Windy pozostaną na swoim miejscu.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.