O tym z mieszkańcy Puszkowa czekają na połączenie autobusowe z Warszawą wiadomo od dawna. Okazuje się, że jedną z opcji rozważanych przez pruszkowskich włodarzy jest wydłużenie jednej z piastowskich linii autobusowych.
Pod koniec ubiegłego roku z pruszkowskich ulic zniknęły linie autobusowe uruchomione na czas zamknięcia linii kolejowej 447. Mowa tu m.in. o autobusach ZP i ZW. Od tamtej pory mieszkańcy Pruszkowa zaapelują do władz miasta o stworzenie autobusowego połączenia z Warszawą.
Rozmowy z ZTM zostały już podjęte, ale ewentualne decyzje dotyczące wprowadzenia takiego rozwiązania czekają na rozpatrzenie przez warszawski Zarząd Transportu Miejskiego. – Z informacji uzyskanej od przedstawiciela ZTM wiem, że oni swoją taką pierwszą nazwijmy to „sesję budżetową” będą mieli w marcu. Musimy wcześniej wystąpić do ZTM, tak by kwestia stworzenia połączenia autobusowego do Pruszkowa została rozpatrzona w marcu – mówił nam w grudniu Paweł Makuch, prezydent Pruszkowa. – Nie mamy możliwości przyspieszenia tego terminu. Chciałbym żeby mieszkańcy zdawali sobie, że uruchomienie takiego transportu międzygminnego nie odbywa się z dnia na dzień – dodaje.
Okazuje się jednak, że pruszkowscy włodarze rozważają również inne rozwiązania. Jednym z nich jest wydłużenie trasy jednej z linii autobusowych kursujących po Piastowie. Nie chodzi tu jednak o linie 716 czy 717. Te obsługiwane są właśnie przez wspomniany wcześniej ZTM. Obsługę połączenia Pruszków – Piastów – Ursus miałaby zapewnić piastowska linia P2. – Założeniem linii P2, która została uruchomiona gdy nie kursowały pociągi, było dowiezienie mieszkańców z centrum miasta do pierwszej strefy biletowej – zaznaczył na sesji 19 lutego Grzegorz Szuplewski, burmistrz Piastowa. – Jest pomysł zwiększenia zasięgu tej linii. Rozmawiałem z prezydentem Pruszkowa o pomyśle, by autobus jeździł do ronda na Żbikowie. Kursując ulicą Warszawską, Broniewskiego i Warsztatową do ronda w Pruszkowie i tu (w Piastowie – przyp. red.) tak jak jeździ do pętli na Niedźwiadku. Oczywiście musielibyśmy się podzielić kosztami – zaznaczył.
Niektórzy radni nie są do końca zadowoleni z tego pomysłu. – Nie wiem czy to jest dobry pomysł. Jeździ trójka z Pruszkowa do nas. Jeśli my zostawimy taki busik, to po takim kursie (z Pruszkowa – przyp. red.) nasi mieszkańcy mogą się nie zmieścić. Jest taka obawa. My mamy dbać o swoich mieszkańców, a ewentualnie dopiero później o okolicznych. Jeżeli autobus miałby być powiększony, tym bardziej że Pruszków by dopłacił, to jest tu może sens – przyznał radny Tomasz Sarnacki.
Według burmistrza Szuplewskiego takie połączenie rozwiązałoby problem dogodnego połączenia Piastowa i Pruszkowa. Dziś jest to możliwie tylko dzięki linii nr 3 oraz pociągom Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej.
Dziś jeszcze nie wiadomo na jakich zasadach piastowska linia miałaby obsługiwać mieszkańców Pruszkowa. Nie wiadomo nawet czy ten pomysł w ogóle zostanie zrealizowany, to jeden z rozważanych scenariuszy. Kluczowa dla kwestii połączeń autobusowych Pruszkowa ze stolicą będzie decyzja ZTM. A na tę trzeba poczekać do marca.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Super pomysł tylko linia 3 (w przyszłości elektryczna – dwa autobusy wynegocjował były prezydent) powinna mieć pętlę na Niedźwiadku.
Powoli wraca ład i porządek. Na początek Warszawska Wola :
http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/rozszerzmy-strefe-platnego-parkowania-na-woli,5013172,artgal,t,id,tm.html
dlaczego nie ma połączenia Pruszków – Piaseczno? Żeby się tam dostać trzeba przez zachodnią jechać. Do Janek dojeżdża autobus, to już połowa drogi…
Kiedy będzie 1 strefa ztm do Pruszkowa?
Jak będzie was stać.
Zacznijcie płacić podatki w Warszawie, to wtedy pogadamy. A tymczasem korkujecie całe Al. Jerozolimskie.
Anonim bład! Nie z Socho-czewa a z Sochaczewa !!!! To piekne City
Jak nie z socho-czewa to z socho–cina co za różnica.(daro)
A z Pruszkowa do Sochaczewa mozemy jakis autobus uruchomic? Jezdzic mozna by do Zelazowej Woli na weekendy i do Sochaczewa nad Bzure !
Połączenie autobusowe Warszawa Pruszków, Pruszków Warszawa jest banalnie proste,
wystarczy zapłacić i macie.
ZTM Warszawa jest firmą która jak każda ma generować dochód.
Zapytajcie Waszego prezydenta do jakiego miasta wysyła Was do pracy nie ponosząc kosztów zatrudnienia
i co daje w zamian !
Macie kupę hajsu z podatków ukradzionych Stolicy, dalej Was nie stać na własną linię ?
Wstyd, dziad zawszę będzie DZIADEM !
„Macie kupę hajsu z podatków ukradzionych Stolicy, dalej Was nie stać na własną linię ?”
To jest nowość w narracji Pana Najeżdżanego. Jakie podatki kradniemy stolicy? PIT płacimy tam gdzie mieszkamy i jest to zgodne z prawem. Więc gdzie tu kradzież?
Pruszków też dużo traci przez słoiki zameldowane na wsi, a mieszkające tutaj i pracujące w Warszawie. Nie jesteście jedynymi pokrzywdzonymi przez system.
Warszawskie firmy nie byłyby w stanie funkcjonować bez pracowników spoza miasta.
Zresztą żaden z ciebie warszawiak skoro znasz ten portal. Sam z Pruszkowa pochodzi, przeprowadził się i teraz struga wielkiego warszawskiego pana. A kysz.
A płacilibyśmy ZTMowi bardzo chętnie, gdyby nie dawał zaporowych stawek, żeby zniechęcić do korzystania z jego usług. A za drugą strefę płacimy ciężkie pieniądze i co mamy w zamian? Dwa przystanki więcej SKM i kilka kursów nocnych N85 plus jakieś ogryzki autobusowe do Piastowa. ZTM nas doi z pozycji monopolisty zamiast po partnersku.
Czytam ten portal tylko dlatego że wroga trzeba trzymać bliżej niż przyjaciela.
Jak bym miał mieszkać i płacić podatki w pruszkowie to bym się na linę szarpnął.
Napisz koniecznie o ile mniej wpłacasz kasy do budżetu Stolicy w porównaniu z rodowitym Warszawskim Podatnikiem i zastanów się jak zaparkujesz na miejscu za które nie płacisz w Moim Mieście.
odpisz, tylko konkretnie !!!
ZTM nie jest twój i nie dyktuj Stolicy warunków !!!
Przecież było dobre połączenie z Pruszkowa do Piastowa na pętlę Ogińskiego.byla bardzo dobra trasa.autobus zbieral pasażerów i objeżdżał Piastów — do stacji w Pruszkowie.dlaczego zlikwidowali ,
P2 wozi powietrze do Warszawy. Lepsza by była lina Piastów Pruszków !
CO wy za bzdury piszecie, nikt nie chce bydłowozów !!! chyba tylko bezdomni w zimie, zobaczcie co teraz jeździe po Pruszkowie, za każdym autobusem jest chmura czarnego dymu, chyba leją olej opałowy
Żadnego autobusa! Mata wkd i SKM, mało wam??? Za moje piniadze chceta jeździć? Stanowczo się sprzeciwiam! Ja, wilku starszy!
Żaden z ciebie wilku starszy tylko podrabianiec, który chce mi robić na złość.
zlikwidować linie 3 – bis obsługuje wyłącznie komunalne osiedle na studziennej , bez przesady do tej szkoły na bąkach wybudowanej na pustych polach nie jest aż tak daleko , aby progenitury nie mogły przemierzyć ją z ,, kapcia,, wyborcze pomysły poprzedniej ekipy w tym mieście
Takie argumentu racjonalizatorskie, o ile dobrze pamiętam, mieli ormowcy w stanie wojennym. Trasa L3 bis jest bardziej skomplikowana nie tylko z/do Studziennej. A przede wszystkim obsługuje nie tylko szkołę ale i przedszkole i żłobek.
a do Ożarowa to nie łaska ??????
Super. Prezydent Makuch obiecał przecież też alternatywę dla Żbikowa. Druga strona miasta sądząc po komentarzach chce autobusu tylko dla siebie, a przecież i Żbików musi mieć jakąś opcję. Linia P2 mogłaby kursować bardzo często i być obsługiwana zarówno przez Piastów, jak i Pruszków, każdy finansowałby swoje kursy, zniknąłby problem rozliczeń, przy założeniu likwidacji linii nr 3.
Bardzo dobry pomysł. Otóż linia ZTM to dobre rozwiązanie, ale potrzebna jest też oferta dla Żbikowa. Dojazd na pętlę do Niedźwiadka to możliwość przesiadki na autobusy z 1 strefy. Czyli nie tylko ,,lepsza” strona Pruszkowa będzie miała alternatywę na wypadek awarii na PKP. Większość komentujących oczywiście nie ogarnia tematu, hejt bez pojęcia o temacie.
Hejt bez pojęcia o temacie oraz zawiść, że ktoś skorzysta. Kiedyś to się określało wystaje słoma z butów.
Ja na temat P1.Przez kilka tygodni jeździł całkiem przyzwoity BUS, łatwo mogły mamy z wózkiem wejść i jeszcze było sporo miejsca, ale dobre się skończyło, teraz to nawet z wózkiem na zakupy nie ma gdzie się podziac. Burmistrz planuje przedłużenie P2, a kierowcy zmuszani są do jazdy po 15godzin,niedługo to i po Piastowie nie będzie miał kto jeździć
Świetny pomysł!
http://forum.studzienna.pruszkow.pl/index.php/topic,219.msg459.html#msg459
Co tu świetnego ? Jeśli trasa miałaby wyglądać tak jak L3, to ze Studziennej do Ursusa będziesz jeździł przez Żbików.
Przecież w treści jest podana proponowana trasa, która pokrywa się z dawnym ZW. Mnóstwo osób postulowało kontynuację ZW po zakonczeniu remontu.
Zapłać i dostaniesz.
A jeśli już zapłaciłeś to koniecznie napisz jak i komu.
Było już wcześniej i zacytuje „Hejt bez pojęcia o temacie”
Szary mieszkaniec do psychiatry !
Daro z Socho-czewa kretyni na Kretę.
Super decyzja !!!
Super. Brakowalo Nam autobusu! A Pruszkow to prawie Warszawa
A podatek dochodowy gdzie płacisz ?
Do Warszawy możesz przyjechać na weekend żebyś zrozumiał słowo „kultura” i „dobrobyt”.
od razu propnuje linie NPJPN – Niedziwadek – Piastow- Jaktorow-Piastow- Nedziwiadek z jednym przysyankiem w WPR przy Maku. Wycieczki bada robic i protezy komunikacyjne. Panie Szuplewski, wez sobie pan ten pomysl …wyrzuc do kosza. Szukaj jeleni gdzie indziej.
Lecz się człowieku. Dla wielu osób z okolic ulicy Broniewskiego to świetny pomysł. Starczy zobaczyć w jaki sposób „krąży” L3 żeby zrozumieć dlaczego.
sam sie lecz. To ze L3 jezdzi tak a nie inaczej, to wina mieszkancow i radnych wybranych z ich okregow. Potraficie przyklasnac pomyslom z innej gminy nie wymuszajac z wlasnej nic, co dla was jest dobre.
Starczy to uwiąd 😉 …popraw na wystarczy.
NIE DA SIĘ!!!!
Zrobić własną komunikację do Wawy, a nie ciągle się prosić. Na takie protezy jak P2 nie ma mojej zgody w kwestii dopłat z budżetu.
własna komunikacja? po co? Aby płacić za dwa bilety? I tak każdy ma miesięczny mzk, bo musi aby po warszawie się poruszać
Jak to musi ?
Czy ktoś z Warszawy każę ci ją codziennie okradać ?
Płacisz za utrzymanie parkingu, chodnika, kosza na śmieci i wiat przystankowych w Stolicy ?
Gdzie rozliczasz podatek ?
W obecnym czasie poszukiwań pracowników nawet najgłupsi zrozumieli, że bez pracowników spod Warszawy, we stolycy by nie było żadnych wpływów podatkowych, nie tylko na chodniki ale i na szkoły.
Poczytaj o budżecie Stolicy, nie usprawiedliwiaj kłamstwem swej nieudolności i swojego prezydenta.
Taka bieda jak wasza powinna nie opuszczać pruszkowa.
A MOŻE BY TAK STATEK DO MŁOCIN ? Autobusy przeważnie są w b. złym stanie technicznym emitują ogromne ilości zanieczyszczeń(ludzie spójrzcie co wydobywa się z autobusów komunikacji,,miejskiej” jeżdżących po pruszkowie).Nic nie może się równać z taborem szynowym .
Jeśli normalna linia ztm do Warszawy nie powstanie, to zwyczajnie się stąd wyprowadzę. PSM okrada nas w czynszach obniżając komfort mieszkania tutaj a nawet nie ma jak po ludzku dostać się do Warszawy.
brawo, i to się nazywa rozwój komunikacji
… a od ronda na Żbikowie którędy ? Pewnie znowu z pominięciem Warszawskiej. Czyli, jak L3. Do Ursusa prze Żbików.
Tylko autobus ZTM na trasie: os. Staszica – Plantowa – Powstancow – Wojska Polskiego – al. Jerozolimskie – dw. Zachodni ma sens, w szczycie co kwadrans (oczywiscie jakby sie dalo to czesciej), poza szczytem co 20 min, w weekendy co 20-30 minut. Tabor tez bedzie kluczowy – stare Grodziski raczej wystrasza pasazerow (brak klimatyzacji, brud, syf i ubostwo) niz ich zacheca.
ty się pruszkowianin nie bój już tak Żbikowa, przecież os. Staszica jeśli chodzi o menelstwo, patologię i brak bezpieczeństwa = Żbików. A po obu stronach Pruszkowa potrzebne są autobusy, więc zrobią P1 dla południa, P2 dla Żbikowa i będzie bliżej do Warszawy