Pasażerowie narzekają na rozkład jazdy

Pruszków

Podróżujący pruszkowską linią 3 nie są zadowoleni z częstych zmian rozkładu jazdy autobusu. – Ostatnia została wprowadzona na prośbę mieszkańców – odpowiadają władze miasta.

Modyfikacja rozkładów jazdy przeprowadzana jest regularnie, jednak nie wszyscy pasażerowie czują się usatysfakcjonowani. – Kiedyś był jeden rozkład jazdy, stałe godziny i można było go znać na pamięć i zdążało się bez problemu na każdy pociąg do Warszawy czy do Grodziska. Wiem, że były korki na Waryńskiego, ale jakoś nikt nikt specjalnie nie narzekał. Co miesiąc jest inny rozkład jazdy, ale tak źle jak teraz to nie było nigdy… – napisała do nas Anna.

Ostatnia zmiana rozkładu linii 3, która kursuje między Pruszkowem a Piastowem została wprowadzona 22 maja w związku z pracami na ul. 3-go Maja. Wcześniejsza modyfikacja miała miejsce pod koniec kwietnia. – Ostatnia zmiana obowiązująca od 24 kwietnia wynikała z prośby rodziców o przywrócenie niektórych kursów autobusów, aby dzieci mogły dotrzeć na czas na zajęcia lekcyjne do Szkoły Podstawowej nr 9 oraz aby później mogły bezpośrednio po lekcjach wrócić do domu, a nie czekać ok. 30 min na autobus. Ponadto uwzględnione zostały uwagi odnośnie umożliwienia osobom dorosłym dojeżdżającym do pracy w Warszawie na przesiadkę na SKM w kierunku stolicy – wyjaśnia Andrzej Kurzela, wiceprezydent Pruszkowa.

W ciągu dnia linia 3 ma zaplanowane 24 kursy. Umowa na świadczenie usług transportu zbiorowego obowiązuje do 30 czerwca 2020 roku. – Przy takiej liczbie kursów nie ma możliwości, aby sprostać jednocześnie wszystkim oczekiwaniom mieszkańców w zakresie dowozu do szkół, czy przesiadki na pociągi w kierunku Warszawy i Grodziska Mazowieckiego. Pragnę zauważyć, że tylko w godzinach porannego szczytu między 6 a 8 z Pruszkowa do Warszawy odjeżdża kilkanaście pociągów (SKM i KM), poza tym rozkłady w komunikacji kolejowej też ulegają zmianom –  podkreśla Kurzela.

Każdy pasażer może zgłosić uwagi dotyczące funkcjonowania transportu lokalnej. – Urząd Miejski w Pruszkowie wnikliwe analizuje uwagi i sugestie mieszkańców odnośnie komunikacji, prowadzi stałą współpracę z firmą PKS w Grodzisku Mazowieckim oraz Stowarzyszeniem na rzecz rozwoju transportu publicznego w Pruszkowie. Niestety należy się liczyć z tym, że stworzenie sytuacji idealnej jest raczej niemożliwe, gdyż każda zmiana będzie wiązała się zarówno z głosami zadowolenia, jaki z głosami osób niezadowolonych – wyjaśnia wiceprezydent Pruszkowa.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.