Opóźnienia prac na linii 447. Znamy szczegóły

Region

Kolejne wieści z placu budowy na podmiejskiej linii kolejowej. Kilka dni temu informowaliśmy, że opóźnienia prac przy przejściach podziemnych wynoszą od miesiąca do siedmiu miesięcy. Zapytaliśmy PKP PLK o zaawansowanie robót na poszczególnych przystankach.

Jaki jest powód opóźnień? – Zmiany terminów oddania do użytkowania przejść podziemnych przy stacji i przystankach wynikają z dodatkowych zakresów prac budowlanych, niekiedy związanych z dodatkową procedurą administracyjną, m.in. uzgodnieniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, czy pozwoleniami na rozbiórkę pozyskiwanymi u Wojewody. Dodatkowo, zmiany, wynikają z kolizji z liniami elektroenergetycznymi, które nie były zlokalizowane na mapach projektowych. Przypomnę, zlokalizowanych zostało ponad 100 takich kolizji. Kabel, biegnący przez całą długość linii, który nie był naniesiony na mapę miał wpływ na termin oddania przejść podziemnych do użytku przy przystankach we Włochach, Piastowie, Brwinowie. Należało  zlecić dodatkowe prace projektowe w celu usunięcia kolizji z odwodnieniem, ekranami akustycznymi oraz pracami ziemnymi – wyjaśnia Karol Jakubowski. – Zmiany terminów w zakresie realizacji przejść podziemnych wynoszą od miesiąca do siedmiu miesięcy – dodaje.

Kłopoty dotyczą przede wszystkim stacji w Pruszkowie, ale nie tylko. – Największe zmiany przy przejściu podziemnym przy stacji Pruszków wynikają ze wstrzymania prac na wysokości peronu do czasu nasunięcia nad istniejące przejście części zabytkowej wiaty oraz dodatkowych prac projektowych związanych z ujawnionym w trakcie realizacji kontraktu, złym stanem części elementów przejścia podziemnego oraz wiaty bocznej. Trzeba podkreślić, że wiata była uznana za zabytek już po rozstrzygnięciu postępowania i wykonawca musiał wykonać dodatkowe prace – wyjaśnia Jakubowski.

Jak wyglądają prace na pozostałych przystankach? – W Piastowie prace związane z modernizacją przejścia są na etapie wykończeniowym. Roboty konstrukcyjne zostały zakończone. Wykonawca kończy układanie kafelków na ścianach i posadzce. Niebawem rozpoczną się prace przy montażu oświetlenia i nagłośnienia. W Brwinowie wejście na peron od strony ul. Rynek jest już w fazie wykończenia. Ułożono okładziny kamienne na schodach. W najbliższym czasie będą układane płytki ceramiczne na ścianach klatki schodowej oaz będą montowane windy – zaznacza przedstawiciel PKP PLK. – W przejściu Milanówku zakończono roboty konstrukcyjne z wyjątkiem zadaszenia nad wyjściem od strony ul. Krakowskiej. Jak informowaliśmy, wyjście jak również zadaszenia wyjścia na peron  musiało być dodatkowo rozebrane z uwagi na zły stan techniczny. Obecnie projekty odtworzeniowe są złożone u Wojewody dla pozyskania wymaganych decyzji. Ich uzyskanie pozwoli na dokończenie prac i wykończenie obiektu – dodaje.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.