Odliczanie do startu prac na linii 447

Grodzisk Maz.

Kończymy cykl poświęcony inwestycjom zaplanowanym w ramach modernizacji linii podmiejskiej nr 447. Dotarliśmy do ostatniej stacji, czyli do Grodziska Mazowieckiego, gdzie nie przewidziano żadnych rewolucyjnych zmian. Tymczasem sam remont już coraz bliżej.

W ostatnich tygodniach na łamach „Gazety WPR” i portalu WPR24.pl szczegółowo opisywaliśmy zamiary kolejarzy, którzy w czasie prac na odcinku Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki chcą przebudować niektóre stacje, wykopać nowe tunele pod torami, a nawet zbudować zupełnie nowy przystanek w brwinowskim Parzniewie. Wiadomo już więc, jakich ulepszeń mogą spodziewać się mieszkańcy Piastowa, Pruszkowa, Brwinowa czy Milanówka. 

A co z Grodziskiem? – Prace na stacji w Grodzisku Mazowieckim zostały wykonane w trakcie modernizacji linii kolejowej między Warszawą a Skierniewicami. Teraz, podczas remontu linii podmiejskiej, nie będziemy wykonywać żadnych prac w tym miejscu, z wyjątkiem robót na jednym z mostów w odległości pół kilometra od peronów (nadal w obrębie stacji) – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. 

Grodzisk oprze się więc rewolucji na linii podmiejskiej. A ta już bardzo blisko. Jej zasadnicza i najbardziej uciążliwa faza rozpocznie się co prawda dopiero we wrześniu, ale przygotowania kolejarze rozpoczynają już za kilka dni. – 4 maja rozpocznie się pierwszy etap prac związanych z remontem odcinka Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki. Zamknięty zostanie tor nr 1 w układzie dalekobieżnym, w związku z czym pociągi dalekobieżne będą kursowały po jednym czynnym torze oraz po torach podmiejskich. Spowoduje to zmianę godzin kursowania pociągów podmiejskich, ale żadne połączenia nie zostaną odwołane – informuje Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich. 

W tym czasie kolejarze przygotują konstrukcje odciążające, niezbędne dla przeprowadzenia prac na linii podmiejskiej. – Obiekty które wymagają dodatkowego zabezpieczenia w trakcie modernizacji to przejścia podziemne na stacjach: Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, Piastów, Parzniew (nowobudowana w ramach modernizacji), Milanówek oraz nowe przejście pieszo-rowerowe w Brwinowie. Prace przy ich zabezpieczeniu będą odbywały się dwoma dwumiesięcznymi etapami (dwa razy po dwa miesiące) – zaznacza Karol Jakubowski.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.