Niemal do końca roku kierowcy poruszający się drogą wojewódzką nr 719 będą musieli liczyć się z utrudnieniami. Na wysokości Milanówka na rzece Rokitnica będzie budowany przepust. Prace startują już 26 lutego.
Temat ten poruszaliśmy w ubiegłym roku gdy Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpoczął poszukiwania wykonawcy dla tego zadania. Przeczytacie o tym tutaj. Na tę chwilę przetarg został rozstrzygnięty, a umowa podpisana. Pracami zajmie się Firma Usługowa Detal Piotr Włoch, która zaoferowała niemal 1,4 mln zł za przeprowadzenie robót.
W zakres prac wchodzi remont przepustu oraz rozbiórka i budowa nowego mostu na pograniczu Milanówka i Grodziska Mazowieckiego (patrz zdjęcie). Początek utrudnień na DW719 już od 26 lutego. Wtedy nastąpi wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu polegającej na zwężeniu jezdni. Będą to podobne utrudnienia do tych, które obowiązywały w ubiegłym roku na DW719 na wysokości Podkowy. Wtedy też remontowano przepust.
Wykonawca będzie miał czas do końca listopada tego roku aby zrealizować to zadanie.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Tymczasem drugi przetarg na likwidację bramek na A2 unieważniony.
W rok czasu Chińczycy budują 5000km autostrady w górzystym terenie. Nasi spece w rok może zbudują przepust na rzeczce o szerokości może 1m. Brawo! Brawo!!
Jacy władcy taka realizacja. Normalnie powinni być wykopani w kosmos za taki termin.
Jak można zgodzić na tak długotrwałe utrudnienia? To tylko taki mały mostek!
Mostek można było przywieźć np. na ciężarówce, ale po co? Zarządca drogi tamtędy nie jeździ i mu nie zależy.
Przepust na rzeczułce będą budować prawie 10 miesięcy. Chyba kogoś w MZDW kompletnie pogięło, że zaakceptowano takie warunki wykonawstwa. Taka robota przy prawidłowej organizacji jest do realizacji w 6 maks 8 tygodni.
Słowo klucz: prawidłowej
Tak patrząc na czas realizacji zadania można by pomyśleć ze ta Rokitnica to niemal Wisła i most ma z kilometr 🙂
Zwykła nieudolność MZDW.
Problem wszystkich modernizacji to bardzo długi termin obowiązywania utrudnień. Inwestorzy rozpisują masę przetargów. Firmy podpisują masę kontraktów. W efekcie prace ciągną się miesiącami, a nawet latami. Przykładem wydłużenia terminu oddania inwestycji jest LK447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Dojścia na perony nie są jeszcze gotowe. Tunel na Działkowej jest w głębokim lesie. Prosty przepust na DW719 będą robić pół roku. Inwestor nie ogarnia tematu.
za chwile bedzie to samo w Nowej Wsi