O drogach z marszałkiem: Węzeł na A2 w Brwinowie?

Region

Burmistrz Brwinowa Arkadiusz Kosiński w trakcie konwentu zaprezentował pomysł stworzenia na autostradzie A2 dodatkowego węzła w Brwinowie.

Przypomnijmy. Projekt Paszkowianki zakłada budowę dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Obecnie projektowany jest pierwszy etap tej trasy, który ma połączyć drogę wojewódzką 719 (trasa na Grodzisk) z węzłem autostrady A2 w Pruszkowie oraz drogą wojewódzką 720 w Brwinowie.

Pomysł
W trakcie konwentu burmistrz Brwinowa Arkadiusz Kosiński zaprezentował ciekawą propozycję. Chodzi tu o włącznie Paszkowianki do autostrady A2 na nowym węźle, który miałby powstać w Biskupicach (gm. Brwinów). – Nad tematem budowy nowego węzła autostrady A2 w sąsiedztwie Brwinowa pracuję co najmniej od kilkunastu miesięcy, początkowo chcąc go ulokować w miejscu nieczynnych bramek PPO Brwinów – taki wariant przedstawiłem ponad rok temu (1.02.2018 r.) na spotkaniu z dyrektorami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich a potem m.in. na spotkaniu z Wiceministrem Infrastruktury (22.06.2018 r.) – zaznacza na swoim facebookowym profilu Arkadiusz Kosiński. – Wsłuchując się w zgłoszone wówczas uwagi – kilka tygodni temu – nieco zmodyfikowałem lokalizację postulowanego węzła, przesuwając go bliżej samego Brwinowa i łącząc go z projektowaną Paszkowianką. Taki też wariant przedstawiłem w czasie dzisiejszego Konwentu Gmin Powiatu Pruszkowskiego, na który zostali zaproszeni m.in. Marszałek Województwa Mazowieckiego, Wojewoda Mazowiecki oraz przedstawiciele GDDKiA, MZDW, PKP PLK – dodaje.

Węzeł
Jak zatem wygląda pomysł burmistrza Brwinowa? Zgodnie z założeniami węzeł miałby powstać nie na wysokości bramek, a nieco bliżej samego Brwinowa. Zakładany węzeł znalazłby się w odległości 5 km od węzła w Pruszkowie i 7 km od węzła w Grodzisku Mazowieckim. Węzeł łączyłby się z drogą wojewódzką nr 720 po obu stronach autostrady A2 oraz dalej z ul. Długą, a także z drogą powiatową prowadzącą w kierunku Koszajca. Sam węzeł po obu stronach autostrady miałby ronda, a nas A2 poprowadzony byłby wiadukt.

Korzyści
Jakie korzyści płyną z tego rozwiązania? Kosiński zaznacza że: – Budowa węzła A2 Brwinów zmieni rozkład ruchu pojazdów w regionie, bowiem znaczna część pojazdów z Pruszkowa oraz ze stref przemysłowych Moszny, Parzniewa i Pruszkowa zmierzających w kierunku Łodzi i Poznania czy zachodniej Europy – będzie wjeżdżała na autostradę A2 poprzez węzeł Brwinów.

Co więcej, zdaniem Kosińskiego budowa węzła A2 Brwinów niejako „uratowałaby” Pruszków poprzez odciążenie samego węzła oraz drogi wojewódzkiej 718 (ul. Poznańska).

Marszałek popiera pomysł

Swoje zainteresowanie tym pomysłem wyraził również marszałek województwa Adam Struzik. – Popieramy wniosek o dodatkowy węzeł w Brwinowie. Po analizie i przedstawieniu tej inwestycji widać wyraźnie, że on jest po prostu niezbędny. Poprzemy tutaj ustalenia wspólnot lokalnych, gmin i powiatu pruszkowskiego by Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przy okazji rozbudowy autostrady A2 zaplanowała ten węzeł – zadeklarował Struzik w trakcie konferencji prasowej po wtorkowym konwencie.

A Wy co sądzicie o pomyśle budowy nowego węzła na A2?

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 23

23 odpowiedzi na “O drogach z marszałkiem: Węzeł na A2 w Brwinowie?”

  1. amam pisze:

    Oby tak się stało.

  2. amam pisze:

    Oby nie skończyło się na gadaniu.

  3. Bobik pisze:

    Pomysł bardzo dobry. Jako mieszkaniec podbrwinowskiej miejscowości muszę nadkładać drogi do Grodziska lub Pruszkowa aby dostać się na autostradę. Po realizacji pomysłu naszego burmistrza miałbym dużo bliżej:) Popieram

  4. mck pisze:

    Super pomysł. Powinno to być zrobione jak najszybciej, a potem ewentualnie dociągnąć tam „paszkowiankę” jeśli kiedykolwiek powstanie. Mieszkańcy gminy nie musieliby wtedy codziennie tłoczyć przez Pruszków, żeby dojechać do Warszawy.

  5. Get pisze:

    Super pomysł!

  6. tak pisze:

    taaaaaaaaaak

  7. Jan Groszek pisze:

    wreszcie jakiś normalny pomysł i odciążenie wjazdu na autostradę w Pruszkowie. Niech tą paszkowiankę jak najszybciej zrobią. A w Pruszkowie kolejny rok debata nad wiaduktem, który jak przejście w końcu się rozsypie.

  8. Wwwwww pisze:

    Zjazd w Baranowie bylby lepszym rozwiazaniem skoro ma byc tam lotnisko

  9. Gość pisze:

    BRAWO! Oczywiście na spotkaniu z władzami Pruszkowa usłyszałem że się nie da A Burmistrz Małego miasteczka dla radę. Brak słów

  10. Oburzony pisze:

    Ludzie to chory pomysł. Tunel jest już w obecnej chwili wąskim gardłem. Wystarczy blokada na A2 i już katastrofa totalna, pokazała to ostatnia blokada rolników. Wypadki w obrębie Rynku lub ronda i korki takie że hej. Swoją drogą p. Kosiński jest prezydentem Pruszkowa czy burmistrzem Brwinowa – w czyim interesie działa, czyżby miał zamiar tam się przenieść?

    • Wilku Starszy pisze:

      Rusz glowa, nowy wezel jest w interesie zarowno Brwinowa jak i Pruszkowa. Nowy wezel dla Brwinowa sprawia ze nie musza tloczyc sie w korku razem z Pruszkowem do tego samego wyjazdu.
      Obecnie wyjazd od strony Brwinowa jest mocno pokrzywdzony wzgledem Pruszkowa. Wystarczy popatrzec jaka jest dlugosc korka na Przejazdowej i Domaniewskiej a jaka na Poznanskiej.
      Nie wiem jak mozna sie przyczepic do tego.

  11. ar pisze:

    Pan Burmistrz Kosiński wie co nosi na karku i chwała mu za to, że olej tam zawarty umie wykorzystać do myślenia i to jakiego. Wielu innych na podobnych stanowiskach, mają chyba głowy, by trzymała się czapka.

  12. Gość pisze:

    Głupota, korzyści zero za to ogromne koszty i dodatkowe miejsce z ograniczeniem prędkości co może skutkować wypadkami

  13. Karol pisze:

    Pomysł super!!!Skorzystają wszyscy w Pruszkowie ,Brwinowie a nawet mieszkańcy Milanówka i Błonia tylko czy jak to często bywa nie skończy się na planach i koncepcjach.

  14. hjhj pisze:

    moim zdaniem zółta linia pod autostradą to tylko niepotrzebny wydatek, który zmniejsza szanse na realizacje inwestycji, zaś lokalizacja zjazdów tak blisko , ale tylko po jednej stronie planowanego wiaduktu obwodnicy znacznie utrudni późniejszą integracje obwodnicy z węzłem, a przejazd z paszkowianki na błonie będzie koszmarem. Szczególnie że wiadukt w koszajcu ma tak korzystny układ i lokalizacje oraz jest blisko bramek – że spokojnie można bez budowy żadnych nowych wiaduktów zrealizować bezkolizyjny węzeł będący luźnym nawiązaniem do węzła typu koniczynka bez wyburzeń i wtedy nie będzie nawet konieczności integracji czy przebudowy węzła w przyszłości. Możliwość zmieszczenia tego wymaga jedynie wytyczenia i wybudowania oddzielnego pasa z autostrady na zjazdy i wjazdy tak jak ma to miejsca na odcinku s8 przy węźle s8/a2 bo konieczne jest zredukowanie prędkości do ~70km/h/ Zaletą tego rozwiązania jest brak ingerencji i utrudniania ruchu na A2 w czasie budowy węzła.

  15. Wojtek pisze:

    Tylko węzeł dla Paszkowianki z A2.
    Stare pomysły by „przeleciał ruch paszkowski z Błonia do Nadarzyna nad wiaduktem to bzdura.

    Z kolei pomysły na likwidację bramek i brak budżetu to możliwy impas w realizacji czegokolwiek.
    Skoro i tak auta tam zwalniają, to połączyć te dwa zadania (nawet jak węzły będą stać kilka lat w polu). Rozebrać bramki, zrobić węzły za jednym „ruchem czy bałaganem na A2” a potem projektować drogi po polach i szukać finansowania.

  16. majki pisze:

    Brawo, budować ale JUŻ

  17. zd pisze:

    Bez budowy dodatkowego przejazdu przez tory to jest tragiczny pomysł. Już teraz wszystko stoi rano

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Grill gazowy