Nowy prezes KM wykorzysta pomysły poprzednika

Region

Długo przyszło nam czekać na ogłoszenie strategii i planu działania Kolei Mazowieckich. Choć Artur Radwan objął stanowisko prezesa kolejowej spółki 11 stycznia, dopiero po miesiącu ogłosił „nową” strategię dla KM.

Na początek sztab kryzysowy

Jak wyznał na antenie TVN Warszawa, Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich najważniejszym dla niego przedsięwzięciem będzie stworzenie sztabu kryzysowego. Dziewięć osób z różnych biur kolei w razie awarii na torach miałoby zająć się nie tylko sprowadzeniem pomocy, ale i odpowiednią reorganizacją ruchu oraz przygotowaniem stosownych informacji dla pozostałych pasażerów.

Tabor, tabor i jeszcze raz tabor

Jako inwestycję wieloletnią i długoterminową Radwan wyznaczył wymianę taboru. Decydujące mają być najbliższe lata 2010-2011. W tym czasie spółka chce przeznaczyć na zakup nowego i modernizację starego taboru blisko 600 milionów złotych. Już dziś w trakcie trwania jest przetarg na 11 lokomotyw typu push-pull, które dostarczy kanadyjska firma Bombardier. Dodatkowo w ciągu najbliższych dwóch lat do modernizacji i remontu zostanie skierowanych ponad sto wagonów. Radwan zaznacza, że po Euro 2012 w barwach Kolei Mazowieckich pojawią się 22 pociągi piętrowe i 15 szynobusów.

Pomysł jest, ale…

Sztab kryzysowy, nowy tabor… Według pasażerów to warunki, które powinny być spełnione przez spółkę KM już dawno. Dla podróżnych liczą się również takie aspekty jak czystość, punktualność, dobra informacja czy przejrzyste oznakowanie linii. Z każdym z powyżej wymienionych punktów Koleje Mazowieckie mają większe lub mniejsze problemy. W tych właśnie obszarach renowacje chciał wprowadzić poprzedni prezes spółki Jakub Majewski.

Na wszystko przyjdzie czas

Nowy prezes zaznacza, że na pewno nie zrezygnuje z pomysłów poprzednika. Zależy mu jednak na obmyśleniu planu ich wprowadzania. Wszystkie sugestie dotyczące działania spółki znajdą się w strategii na najbliższe lata. Dokument jest właśnie w fazie tworzenia i będzie gotowy za kilka miesięcy.

Majewski chciał dobrze, ale za szybko

Jak widać Artur Radwan nie przedstawił żadnych nowatorskich rozwiązań dla spółki. Póki, co jego propozycje dość mocno bazują na inicjatywach głoszonych przez poprzedniego prezesa KM. Być może to właśnie nadmierny zalew innowacji proponowany przez Jakuba Majewskiego był przyczyną jego zwolnienia. Najbliższe miesiące pokażą nam czy Artur Radwan przedstawi inne rozwiązania dla kolei czy może wykorzysta te pozostawione przez swojego poprzednika.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Grill gazowy