Koniec „śmieciowego” problemu?

Pruszków

Trzy lata ma obowiązywać umowa z firmą, która będzie odbierała opady od mieszkańców Pruszkowa. Kto podejmie się tego zadania? Na wybór wykonawcy trzeba poczekać, urząd właśnie ogłosił przetarg.

Pruszkowscy urzędnicy stanęli przed nie lada wyzwaniem. Liczyli, że w ubiegłym roku uda im się rozstrzygnąć przetarg, jednak wtedy na przeszkodzie stanęły względy finansowe. Miasto znalazło się w trudnym położeniu, bo wraz z końcem roku wygasała umowa z Miejskim Zakładem Oczyszczania na wywóz odpadów. Podjęto decyzję, że zostanie przedłużona na tych samych zasadach w ramach robót uzupełniających.

Kwestią zasadniczą były pieniądze. Firmy startujące w ubiegłorocznym przetargu zażądały znacznie więcej niż urząd zabezpieczył w kasie. Wiadomo, że skoro ceny idą w górę, to odbije się to na mieszkańcach, którzy zapłacą więcej za śmieci. Wszystko będzie jasne za kilka tygodni. –  Prawdopodobnie miasto powinno przygotować się na zwiększenie kosztów. Liczymy, że wszytko się uda i zawrzemy umowę obowiązującą od 1 maja – mówiła nam w styczniu Elżbieta Jakubczak-Garczyńska, naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska Pruszkowa.  

Miasto ogłosiło kolejny przetarg na wywóz śmieci i czeka na oferty. W ramach usługi wykonawca będzie zobowiązany do odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z uwzględnieniem możliwości osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami. Oferty można składać do 27 marca. Po tym terminie, urząd zajmie się analizą propozycji i wybierze najlepszą.

Co warto podkreślić, musi to zrobić do końca kwietnia, kiedy wygasa umowa z MZO. Zwycięzca przetargu będzie zajmował się wywozem odpadów do 30 kwietnia 2020 roku.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.