Koncepcja wiaduktu nie do przyjęcia

Pruszków

Za nami konsultacje dotyczące projektu wiaduktu nad torami PKP w Pruszkowie. Władze miasta podkreślają, że proponowane rozwiązania nie są do przyjęcia.

Kierowcy przejeżdżający przez Pruszków mają do wyboru dwie przeprawy przez tory PKP. Jedna to przejazd w ciągu ul. Przejazdowej, druga to wiadukt w ciągu ul. Poznańskiej. Ta ostatni nie jest w najlepszym stanie technicznym. Według przeprowadzonych ekspertyz w ciągu najbliższych trzech lat trzeba przeprowadzić gruntowny remont wiaduktu. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, zarządca ul. Poznańskiej, który odpowiada również za wiadukt znalazł inne rozwiązanie. Drogowcy chcą wybudować nową przeprawę obok tej istniejącej, a następnie rozebrać starą konstrukcję. Gotowa jest już koncepcja nowego wiaduktu, którą w miniony piątek zaprezentowano na spotkaniu z mieszkańcami. 

Jak ocenili ją pruszkowscy włodarze? – Spotkanie mnie nie satysfakcjonuje. Nie było na nim przedstawicieli Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, tylko sami projektanci. Ci zaprezentowali nam to co mogli. Proponowane rozwiązania są niewystarczające. Będziemy robić wszystko aby ulepszyć bezpośrednie powiązanie dw 718 i dw 719 – mówi nam Andrzej Kurzela.

MZDW chce wybudować nowy wiadukt nad torami PKP, który podobnie jak ten istniejący ma mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. „Dodatkiem” będzie bezpośredni łącznik z al. Wojska Polskiego, który umożliwi kierowcom jadącym od strony autostrady A2 zjazd w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Nie ma się więc co dziwić, że ta wizja nie odpowiada ani władzom Pruszkowa, ani kierowcom. Ich zdaniem najlepszym rozwiązaniem byłby wiadukt z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach oraz bezpośrednimi łącznicami ułatwiającymi zarówno wjazd jak i zjazd w kierunku autostrady A2. – W miejscowym planie zagospodarowania dla tego terenu mamy pewną wizję. Może nie jest ona idealna, ale jest przyszłościowa. MZDW chce nam wcisnąć rozwiązania z lat 60-tych czy 70-tych ubiegłego stulecia. To budowa kolejnego wąskiego gardła – podkreśla Kurzela. 

Zdaniem wiceprezydenta zarządca dróg wojewódzkich nr 718 i 719 powinien zastanowić się nad kompleksowym rozwiązaniem dla całego układu drogowego łączącego Al. Jerozolimskie z autostrada A2. – Obok nowego wiaduktu należy rozważyć przebudowę ronda na dwupasmowe oraz poszerzenie ul. Poznańskiej. Trzeba na to spojrzeć kompleksowo, stworzyć projekty i sukcesywnie je realizować – zaznacza Andrzej Kurzela. – W ten sposób wspólnie z powiatem stworzyliśmy małą obwodnice Pruszkowa – dodaje. 

Miasto zapowiada, że jest otwarte na współprace w zakresie projektowania i budowy wiaduktu. Nie składa również „broni”. – Będziemy interweniować w tej sprawie w ministerstwie, u posłów, u wojewody – podkreśla wiceprezydent.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.