Kolejarze o 447. Spektakularna akcja przesuwania wiaty

Region

We wtorkowe przedpołudnie na stacji w Pruszkowie przedstawiciele PKP PLK podsumowali dotychczasowe prace związane z remontem linii podmiejskiej. Zapowiedzieli też spektakularną operację przesunięcia zabytkowej wiaty na pruszkowskim peronie.

Na powrót pociągów na podmiejski szlak mieszkańcy naszego regionu czekają z niecierpliwością. Dlatego tak ważne są każde doniesienia o zaawansowaniu prac i ewentualnych opóźnieniach w realizacji inwestycji. PKP PLK zapewnia, że wszystko idzie zgodnie z harmonogramem, a wrześniowy termin przywrócenia ruchu pociągów nie jest zagrożony. – Na szlakach między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą zamontowano już prawie wszystkie słupy i bramki sieci trakcyjnej. Wykonawca po zdemontowaniu starych torów przygotował odpowiednio podtorze. Ułożono już prawie połowę nowych torów. Dojechało na budowę już 250 tys ton tłucznia i kruszywa oraz 57 tys podkładów. Dostarczonych będzie jeszcze około 60 tys ton tłucznia i około 10 tys podkładów – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Jak twierdzą przedstawiciele spółki, dokładają wszelkich starań aby zmieścić się w wyznaczonym czasie, choć, jak przyznają, w trakcie prac pojawiło się kilka problemów i zaskoczeń. Dodają jednocześnie, że mają odpowiedni zapas czasu, aby sobie z nimi poradzić. O to głównie dopytywali włodarze Pruszkowa i Brwinowa, którzy również pojawili się na stacji PKP w Pruszkowie. Za dobrą monetę mogą uznać na pewno obietnicę, że na stacjach w Pruszkowie i Parzniewie nie będą już instalowane kłopotliwe i awaryjne podnośniki. W ich miejsce pojawią się windy.

PLK szykuje się też do dość spektakularnej operacji czasowego przesunięcia zabytkowej wiaty na pruszkowskim peronie. – W Pruszkowie przebudowane będzie przejście podziemne dla pieszych. W połowie kwietnia wykonawca zabuduje specjalną konstrukcję, dzięki której będzie możliwe przesunięcie połowy wiaty o około 40 metrów w kierunku Warszawy. Następnie rozpoczną się prace w przejściu podziemnym. Po zakończeniu robót, w sierpniu, wiata wróci na swoje miejsce i zostanie przytwierdzona do słupów. Przewidziano także renowację obiektu. Na peronie zamontowane zostaną nowe ławki, megafony i tablice informacyjne. Prace wykonywane są zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków – zapewnił Jakubowski.

Prace na linii podmiejskiej mają zakończyć się wiosną 2019 r. Do tego momentu gotowych ma być 15 nowych rozjazdów, 7 mostów i wiaduktów, 7 przejść podziemnych, tunel w ciągu ulicy Działkowej, nowy przystanek w Parzniewie, 6 zmodernizowanych stacji. Ruch pociągów na linii podmiejskiej ma wrócić we wrześniu tego roku.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.