Kłopotów z biletomatami ciąg dalszy…

Region

Wracamy do tematu wadliwie działających biletomatów na szlaku Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Liczba skarg na ich funkcjonowanie rośnie. Co w tej sprawie ma zamiar zrobić przewoźnik?

To już nawet nie kwestia ostatnich tygodni tylko miesięcy. Biletomaty na stacjach WKD psują się na potęgę. Drukują puste blankiety, nie wydają reszty, w trakcie transakcji potrafią zmienić język wyświetlanych poleceń na obcy. Nie ma właściwie dnia, aby w mediach społecznościowych nie pojawił się wpis z tagiem #biletnietomat, informujący o tym, że któraś z maszyn odmówiła współpracy.

Pod koniec lipca tego roku WKD zapewniła nas, że „zobowiązała operatora biletomatów do zmiany oprogramowania urządzeń i wyeliminowania usterek”. Niewiele to jednak dało… – Niestety Spółka z niepokojem obserwuje, iż nowe oprogramowanie zarządzające wdrożone przez operatora automatów biletowych nie ograniczyło liczby usterek i zgłaszanych przez użytkowników skarg i reklamacji. Nowy program nie spełnił założonych oczekiwań, zaś serwisowi operatora urządzeń bardzo trudno jest dokonać odpowiednio szybkiego usunięcia usterek – mówi nam dziś Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.

Jak dodaje, „wukadka” rozpoczęła działania zmierzające do zlecenia usługi instalacji, utrzymania i serwisowania nowych automatów biletowych, które docelowo zastąpią obecnie funkcjonujące urządzenia. – Nowe biletomaty będą spełniać wymagania rozporządzenia UE w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności odnoszących się do dostępności kolei dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Instalacja nowych automatów biletowych odbędzie się w oparciu o konkurencyjną procedurę udzielania zamówień publicznych – zapewnia Kulesza.

Jak do tego czasu mają sobie radzić podróżni? – Zapewniam, że do czasu zakończenia procedury przetargowej WKD dołoży wszelkich starań, aby występujące nieprawidłowości w pracy urządzeń miały jak najmniejszy wpływ na zapewnienie ciągłości oferty dostępu do całodobowej usługi zakupu biletów w automatach. Spółka WKD wielokrotnie podkreślała i potwierdza, że automaty biletowe zainstalowane na peronach linii WKD cieszą się niezwykle dużym zainteresowaniem pasażerów, którzy doceniają tę formę zakupu biletów – mówi rzecznik prasowy spółki. –  Biletomaty są bardzo ważnym, ale nie jedynym kanałem sprzedaży biletów. Podróżni mogą wciąż korzystać z możliwości zakupu biletów za pośrednictwem kas biletowych oraz telefonów komórkowych (aplikacje mPay i SkyCash) – dodaje.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.