Kłopot z przetargiem na terminale kasowe. Płatność kartą coraz dalej?

Region

Pasażerowie Warszawskiej Kolei Dojazdowej na tę zmianę czekają ze sporą niecierpliwością. Chodzi o możliwość płatności kartą w kasach przewoźnika. Taka opcja ma pojawić się wraz z nowymi terminalami kasowymi, jednak nie wiadomo, czy uda się rozstrzygnąć przetarg na ich dostawę.

O tym, że w „wukadce” szykuje się płatnicza rewolucja, informowaliśmy dobre kilka tygodni temu. Obecnie kartą za bilet można płacić wyłącznie w biletomatach, ale jest to dość ryzykowne. Maszyny od pewnego czasu psują się na potęgę, drukują puste blankiety lub nie wydają nawet tego. Najbezpieczniej więc bilet kupić w kasie, jednak potrzeba jest do tego gotówka.

Ma się to zmienić wraz z dostawą nowych terminali kasowych, które umożliwią płatność kartą. – Wprowadzenie możliwości płatności kartą w kasach biletowych WKD zostanie wdrożone w ramach przedsięwzięcia związanego z zakupem i dostawą nowych terminali kasowych wraz z oprogramowaniem. Nowe terminale kasowe będą zintegrowane z istniejącymi systemami płatności bezgotówkowej. Aktualnie trwają przygotowania do ogłoszenia procedury przetargowej na zakup i dostawę urządzeń – mówił nam w połowie kwietnia Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.

We wspomnianym przetargu „wukadka” otrzymała dwie oferty od potencjalnych dostawców. Niestety, obie przekroczyły kwotę, jaką planował przeznaczyć na to zadanie przewoźnik. Co teraz? WKD ma dwa wyjścia. Może unieważnić całe postępowanie, co znacząco opóźni realizację tego przedsięwzięcia, albo sięgnąć głębiej do kieszeni wygospodarować dodatkowe środki.

Którą drogę wybierze spółka? – Komisja przetargowa w najbliższych dniach przeprowadzi formalną ocenę ofert i przedstawi wnioski do decyzji Zarządu spółki – informuje Krzysztof Kulesza.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.