Kłopot z brakiem biletomatów

Region

Mieszkańcy Pruszkowa i Piastowa skarżą się na dostępność biletomatów Kolei Mazowieckich. Urządzeń brakuje na pętli zlokalizowanej w rejonie osiedla Staszica w Pruszkowie (jeden biletomat znajduje się przy dworcu PKP), natomiast w Piastowie nie można biletu kupić w ogóle.

Pasażerowie zastępczej komunikacji autobusowej zorganizowanej przez Koleje Mazowieckie zostali położeni w niezbyt komfortowej sytuacji. Mieszkańcy Pruszkowa skarżą się, że bilety mogą kupić tylko w urządzeniu przy ul. Ołówkowej, niedaleko dworca PKP. Ale w jeszcze gorszej sytuacji są pasażerowie, którzy swoją podróż chcą rozpocząć w Piastowie…

– W chwili rozpoczęcia remontu torów ruszyła autobusowa komunikacja zastępcza. tylko, że w Piastowie nie można kupić na te autobusy biletów, ponieważ kasy są zamknięte a biletomatu nie ma. Dzwoniłam do informacji Kolei Mazowieckich i tam powiedziano mi, że w Piastowie można kupić bilet on-line i go sobie wydrukować, kupić przez aplikację w telefonie lub kupić bilet w Pruszkowie. Co być może nie jest problemem dla osób młodych ale dla starszych zdecydowanie tak – pisze czytelniczka Halina, w wiadomości wysłanej na adres kontakt@wpr24.pl.

W związku z tymi nieprzyjemnymi sytuacjami z prośbą o wyjaśnienia zwróciliśmy się do Kolei Mazowieckich. Najpierw spytaliśmy, czy istnieje możliwość ustawienia biletomatu na osiedlu Staszica w Pruszkowie. – W związku z remontem linii 447 biletomat ze stacji w Pruszkowie został przeniesiony na ul. Ołówkową 1D (naprzeciwko dworca PKP). W wymienionej lokalizacji przewidziano tylko jedno urządzenie i nie ma możliwości instalacji automatu na pętli osiedla Staszica – odpowiada nam Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.

Jak widać mieszkańcy Pruszkowa nie mają na co liczyć. A co z Piastowem? Tutaj mamy nieco lepsze informacje. – W kwestii ustawienia biletomatu w Piastowie wyjaśniam, że operator urządzeń – spółka ASEC S.A. – jest na etapie uzgadniania warunków umowy z właścicielem gruntu ws. posadowienia urządzenia przy ul. Warszawskiej 43 – wyjaśnia Maliszewska.

Tak jak czytelniczka Halina zostaliśmy poinformowani również o możliwości zakupu biletów za pośrednictwem strony internetowej www.bilety.mazowieckie.com.pl oraz w aplikacji mobilnej SkyCash. Można też skorzystać z możliwości wcześniejszego zakupu na 30 dni dla biletów jednorazowych i 7 dni dla biletów okresowych.

Niestety jak słusznie zwróciła uwagę czytelniczka może to powodować problemy wśród osób starszych i takich, które nie do końca potrafią korzystać z nowych technologii… Komentarz w tej sprawie pozostawiamy Wam.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.