Jeden skończą, drugi zaczną… czyli remont na średnicy

Kolej

Jeśli myśleliście, że po zakończeniu prac na linii kolejowej 447 Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki pociągi będą kursować bez większych zmian, to niestety nic z tego. PKP PLK właśnie rozpoczęła przygotowania do kolejnego remontu. Chodzi o modernizację linii średnicowej.

Linia średnicowa łączy Warszawę Zachodnią i Warszawę Wschodnią. To najbardziej obciążona trasa kolejowa w kraju. Średnicową łączą dwie równoległe linie: podmiejską (przebiegającą przez stacje Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion) i dalekobieżną (biegnie przez stacje Warszawa Centralna). Każda z nich ma po dwa tory. PKP PLK chce zmodernizować linię średnicową.

Pierwszy krok właśnie został wykonany. PKP PLK podpisały umowę z konsorcjum Torprojekt i Kuryłowicz&Associates opiewającą na 22,4 mln zł. Konsorcjum do końca roku ma przygotować warianty przebudowy linii średnicowej. W 2019 r kolejarze ogłoszą przetarg na remont linii, tak by wykonawca prace rozpoczął już na początku 2020 r. Sam remont ma potrwać do 2023 r. 

To że remont linii średnicowej odbije się na podróżnych jest pewne. Nie wiadomo jedynie, jak uciążliwe będą utrudnienia. Możliwe jest nawet jednoczesne zamknięcie obu tuneli w centrum Warszawy, co wiązałoby się z ogromnymi utrudnieniami dla podróżnych. PKP PLK zaznacza jednak, że dziś jest zbyt wcześnie, by mówić o tym jak będzie funkcjonował ruch kolejowy w trakcie remontu.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.