Jak unikalna treść pomoże w budowaniu zasięgu naszej witryny

Art. Sponsorowany

Prowadząc swoją stronę internetową, zapewne nieraz zastanawialiście się jaką treść na nią dodać. Czy pisać samemu bloga, czy lepiej powierzyć to zadanie specjaliście? Dzisiaj porozmawiamy o tym, jakie znaczenia dla widoczności naszej witryny mają unikalne artykuły. Naszym gościem jest Pan Marek Masalski, freelancer z Białegostoku i wieloletni specjalista ds. marketingu internetowego. Dzięki niemu dowiemy się, jak działają roboty Google’a i jak zoptymalizować stron, aby była jak najbardziej przyjazna dla naszych odwiedzających.

Co oznacza unikalna treść dla stron internetowych?

Unikalne treści to podstawa dla całej branży SEO. Dzięki nim jesteśmy w stanie pozycjonować strony internetowe w wynikach wyszukiwarki. Ich brak może spowodować, że roboty Google będą niechętnie indeksowały nasze witryny. Nie warto więc pomijać tego aspektu. Unikalna treść to taka, która nie jest powielona nigdzie indziej. Innymi słowami nie jest to plagiat. Trzeba pamiętać, że kradzież własności intelektualnej to przestępstwo. Ponadto takie działania od razu zostaną wychwycone przez roboty Google’a. Może nas spotkać kara również ze strony internetowego giganta. Dlatego dobrze jest zamówić teksty u specjalisty. Ich treść musi być nie tylko oryginalna, ale również mieć dużą wartość merytoryczną. Inaczej nie przyciągniemy potencjalnych użytkowników do naszej witryny. Unikalne treści to również miejsce, gdzie możemy „zaszyć” odpowiednie słowa kluczowe, które mogą być wyszukiwane przez użytkowników.

Gdzie zamieszczać unikalne artykuły?

Jako specjalista marketingu internetowego zalecam, aby łączyć działanie wewnątrz strony internetowej, jak i też na zewnątrz. Nasza witryna powinna posiadać zachęcający tekst główny czy też unikalne meta opisy. Zalecam niejednokrotnie, aby stworzyć na stronie dział blogowy. To właśnie tam możemy zamieszczać dowolną liczbę artykułów, które będą dotyczyć naszych usług. Warto zadbać, aby miały właściwe słowa kluczowe. Roboty Google’a są samo uczącymi się algorytmami. Dlatego też, jeżeli zależy nam na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, teksty powinny być przede wszystkim przyjazne dla zwykłego użytkownika. Odradza się „zapychania” artykułów nienaturalną, dużą ilością słów kluczowych. Takie działanie zniechęci do ponownych odwiedzin przez klientów, a roboty Google’a będą witrynę niechętnie indeksowały.

Unikalne treści powinny ponadto występować na stronach zewnętrznych, gdzie linkujemy do naszej witryny. Tzw. link-building to podstawowe działanie off site. Dzięki dużej ilości linków na innych stronach zwiększamy swój zasięg. Trzeba tutaj jednak zadbać nie tylko o unikalne treści, ale również jakość linkującej witryny. Ważne, aby obie strony, jak i sam artykuł były ze sobą powiązane tematycznie. Ponownie jak w poprzednim przypadku, myślmy nie tylko o pozycjonowaniu strony przez Google, ale też o wrażeniach u odbiorcy.

Skąd jednak czerpać źródło dobrych tekstów? Czy lepiej pisać je samemu?

Żeby pozycjonować stronę internetową, potrzebujemy dużej ilości tekstów. Samemu, będzie ciężko o to zadbać. Dlatego też jako wieloletni specjalista zachęcam do skorzystania z pomocy ekspertów. Unikalny artykuł powinien mieć wysoką merytorykę, być odpowiednio długi oraz posiadać odpowiednie słowa kluczowe. Osoba spoza branży może nie mieć narzędzi, aby przygotować odpowiednie parametry. Samemu nie w sposób określić, które frazy mogą mieć najlepszy zasięg. Dlatego też specjaliści korzystają ze specjalnych programów, które analizują wybrane słowa kluczowe w czasie rzeczywistym. Ponadto pomogą również w zbudowaniu witryn zapleczowych z artykułami i przy wyborze portali do linkowania. Takie kompleksowe działanie przekłada się na późniejsze wyniki i pozycjonowanie stron.

A więc unikalne treści to coś więcej aniżeli ciekawe, niepowielone artykuły. Zaskakujące jak w sprytny sposób Google wybiera najlepsze witryny. Nic dziwnego, że pomoc ekspertów od pozycjonowania stron jest tutaj niezbędna. Dzięki Panu Masalskiemu, wieloletniemu specjalisty z branży SEO, możemy lepiej zrozumieć działanie internetowego giganta. Dziękujemy za poświęcony nam czas.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.