Elementy bezpieczeństwa utrudniają życie?

Otrębusy

W Otrębusach w rejonie przystanku Warszawskiej Kolei Dojazdowej trwa montaż elementów zwiększających bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i kierowców. Pasażerowie skarżą się na umiejscowienie barierek kierujących ruchem na chodnikach.

Warszawska Kolej Dojazdowa sukcesywnie realizuje zadania nałożone prze Urząd Transportu Kolejowego. Chodzi o montaż dodatkowych zabezpieczeń na przejazdach kolejowych. W rejonie przystanku osobowego „Otrębusy WKD” ostatnio pojawiły się barierki, których zadaniem jest wytyczenie bezpiecznej drogi pieszym. Niestety pasażerowie mają zastrzeżenia co do ich umiejscowienia.

Z takim problemem zgłosił się do nas jeden z pasażerów. – Barierki tarasują miejski chodnik i przekierowują ruch z kostki na ścieżkę glinianą. Tuż przy chodniku jest dobudowany cypel, który ma umożliwić przejście po kostce, ale proszę wyobrazić sobie matkę z dzieckiem w wózku, która próbuje tamtędy przejść. Według mnie te rozwiązania są mniej bezpiecznie niż do tej pory. Barierki są totalnym nieporozumieniem – czytamy w mailu wysłanym do nas na adres kontakt@wpr24.pl.

Przejazd kolejowy w Otrębusach przechodzi zmianę kategorii bezpieczeństwa z C na B. Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała nas, że inwestycja przebiega zgodnie z planem zatwierdzonym przez zarządcę drogi. Ponadto prace jeszcze się nie zakończyły więc jest za wcześnie aby oceniać jej efekty. – Wygrodzenia nie tarasują żadnego z odcinków dróg przeznaczonych dla ruchu pieszego. Barierki uniemożliwiają dostęp jedynie do tych odcinków, które według stałej organizacji ruchu zostaną z niego wyłączone. Dla zapewnienia odpowiedniej przepustowości w okolicy przejazdu kolejowego wybudowano nowe odcinki chodników. Wygrodzenia w żadnym miejscu nie kierują ruchu pieszego na powierzchnię do tego nie przeznaczoną np. gruntu piaszczystego – wyjaśnia Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Okazuje się, że luka pomiędzy urządzeniem od napędu półrogatki a barierką nie jest przeznaczona dla pieszych. Kulesza: – Stała organizacja ruchu w tym miejscu będzie inna niż dotychczas. W odniesieniu do ruchu pieszych przewiduje przemieszczanie się pasażerów po lewej stronie półrogatki oraz sygnalizatora, nie zaś po prawej. W tym celu został dobudowany niewielki odcinek chodnika.

Ustawowo WKD musi tak musi skierować strumień ruchu pieszych aby uniemożliwić im nieuprawnione wejście na przejazd kolejowy podczas przejazdu pociągu. Zatem półrogatka w Otrębusach zatrzyma nie tylko ruch samochodowy ale i pieszy.

– Ostateczna organizacja ruchu zostanie poddana analizie i ocenie podczas komisyjnego odbioru wykonanych prac. W gestii komisji będzie akceptacja stałej organizacji ruchu i ewentualne wniesienie uwag do jej wykonawstwa – ucina Kulesza.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.