Drugie podejście do drogi rowerowej przy DW719

Milanówek

Milanowski urząd ponownie ogłosił przetarg na budowę drogi rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 719, czyli ul. Królewskiej. Trasa dla rowerzystów powstanie na odcinku od ul. Grudowskiej do ul. Podwiejskiej.

Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem. Do przetargu wystartowały dwie firmy, jedna zaoferowała ponad 1,4 mln zł, druga blisko 930 tys. zł. Pierwsza oferta była zbyt wysoka, gdyż urząd zamierzał przeznaczyć na to zadanie maksymalnie 1 mln zł. Natomiast druga oferta odrzucona ze względów formalnych. Najprawdopodobniej wkrótce urząd ogłosi kolejny przetarg.

Teraz czas na drugie podejście. Przypomnijmy, że zaprojektowana droga rowerowa rozpoczyna się na skrzyżowaniu ul. Królewskiej z ul. Grudowską w Milanówku. Zostanie ona połączona z istniejącą drogą dla rowerów, która prowadzi od Grodziska Mazowieckiego. Zmian wymagał będzie tam również układ chodników i zieleńców. Następnie w przeciwnym kierunku (w stronę Podkowy Leśnej) wzdłuż ul. Królewskiej biegnie projektowany ciąg pieszo-rowerowy. Na początkowym odcinku przewidziano wymianę nawierzchni z ewentualnym poszerzeniem istniejącego chodnika przylegającego do jezdni. Za skrzyżowaniem szerokość ciągu pieszo-rowerowego wyniesie dwa i pół metra, potem zwiększa się do trzech.

W odległości około 280 metrów od skrzyżowania z ul. Grudowską trasa rowerowa przejdzie na południową stronę ul. Królewskiej, gdzie jako trzymetrowy ciąg pieszo-rowerowy oddzielony od jezdni, dochodzi do skrzyżowania z ul. Podwiejską.

Zmieniona zostanie również organizacja ruchu. W celu zapewnienia ciągłości trasy rowerowej na przecinanych ulicach wyznaczone zostaną przejazdy dla rowerzystów. Ulegnie zmianie istniejąca organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Królewskiej i Grudowskiej. Na wlocie północnym ul Grudowskiej w miejscu istniejącego przejścia dla pieszych powstaną połączone przejście dla pieszych z przejazdem dla rowerzystów. Istniejące sygnalizatory dla pieszych zastąpione zostaną wspólnymi sygnalizatorami dla pieszych i rowerzystów. Podobne zmiany dokonane zostaną na skrzyżowaniu ul. Królewskiej z Podwiejską.

W związku z koniecznością przeniesienia trasy rowerowej na południową stronę ul. Królewskiej zaprojektowano nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów. Ze względów bezpieczeństwa przewidziano tam wykonanie sygnalizacji świetlnej z detektorami w postaci przycisków, których naciśnięcie spowoduje nadawanie sygnału zielonego dla pieszych i rowerzystów

Trasa rowerowa zostanie wybudowana z betonu asfaltowego. Natomiast chodniki dla pieszych z kostki.

Według dokumentacji przetargowej, zadanie to ma zostać zrealizowane do 29 maja 2020 r.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 3

3 odpowiedzi na “Drugie podejście do drogi rowerowej przy DW719”

  1. Kerim pisze:

    Im więcej bezpiecznych i wygodnych dróg dla rowerów, tym luźniejsze będą drogi dla samochodów.

  2. żenua pisze:

    ale kostkową ścieżkę rowerową przy ulicy Wilsona w Brwinowie zerwali i kładą nową asfaltową!

  3. Hnc pisze:

    Typowa polska droga rowerowa, wymagająca przejazdy przez pasy co 200 metrów i z dopuszczonym ruchem pieszym

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły