Dodatkowe pasy na A2 i likwidacja bramek

Region

To już pewne. Ministerstwo infrastruktury zatwierdziło programy inwestycyjne obejmujące poszerzenie autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu i likwidację bramek w Brwinowie. Prace przygotowawcze mają ruszyć niezwłocznie.

O konieczności budowy nowych pasów mowa była od dawna. Teraz wreszcie mamy konkretną decyzję w tej sprawie. W czwartek, 6 grudnia, minister Andrzej Adamczyk zatwierdził te plany. – Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków-węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie –informuje resort infrastruktury.

Jak argumentuje ministerstwo, inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią w związku z planowaną budową Centralnego Portu Komunikacyjnego.

W zatwierdzonych programach mowa jest także o likwidacji nieczynnego Punktu Poboru Opłat (PPO) między Pruszkowem a Brwinowem.

Kiedy zatem pojedziemy poszerzoną autostradą? W pierwszej kolejności musi zostać przygotowana odpowiednia dokumentacja. – Programy te obejmują cały odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią o długości 88 km (w podziale na województwo łódzkie i mazowieckie) i zakładają przygotowanie niezbędnych analiz, dokumentacji oraz opracowań do wydania decyzji pozwalających ogłosić postępowanie przetargowe – zaznacza w komunikacie resort.

Te przygotowania mają rozpocząć się niezwłocznie i mają zakończyć się do 2021 r. – Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł. – zapewnia ministerstwo.

Szybciej mają zniknąć nieczynne bramki między Pruszkowem a Brwinowem. Ich likwidacja ma poprawić płynność ruchu, o co już dawno apelowali kierowcy. – Obecnie na obszarze Punktu Poboru Opłat Pruszków zlokalizowanych jest 17 wysp dzielących, które miały służyć jako infrastruktura do przyszłego poboru opłat od samochodów osobowych. Prędkość na tym odcinku, ze względów bezpieczeństwa, jest ograniczona do 40 km/h, co przy dużym natężeniu ruchu powoduje zakłócenia w płynności ruchu. Po likwidacji PPO Pruszków uzyskamy przepustowość i płynność ruchu przy jednoczesnym zachowaniu pełnych standardów bezpieczeństwa ruchu drogowego – obiecuje resort.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.