Brwinów zyska nowe przejście

Brwinów

Zupełnie nowy tunel dla pieszych i rowerzystów oraz odświeżenie przystanku PKP. Takie zmiany czekają Brwinów w trakcie modernizacji podmiejskiej linii kolejowej Warszawa Włochy-Grodzisk Mazowiecki.

Tydzień temu informowaliśmy o szczegółach budowy przystanku w Parzniewie, który ułatwi podróż pasażerom z Brwinowa i Pruszkowa. To jednak nie koniec zmian w samym Brwinowie. W trakcie remontu linii 447 mieszkańcy miasta zyskają jeszcze jedno spore udogodnienie, czyli wygodne przejście na drugą stronę torów. Zmieni się również sama, mało estetyczna obecnie, stacja PKP. 

Podziemny ciąg pieszo-rowerowy połączy ulice Sportową i Przejazd. To efekt starań władz gminy, które do pomysłu wybudowania nowego tunelu przekonały kolejarzy. – Pierwotnie miał być remontowany tylko przystanek kolejowy, ale udało nam się „dopchnąć” nie tylko przystanek w Parzniewie, ale też budowę przejścia podziemnego. Na podstawie naszej dokumentacji PKP włączyło to do swojej inwestycji – mówi Arkadiusz Kosiński burmistrz Brwinowa. 

To spore osiągnięcie, bo kolejarzy przekonać nie jest łatwo. – PKP ma obowiązek odtworzyć tylko istniejące przejścia i przejazdy. W Brwinowie na Sportowej i Przejazd tego przejścia nie było, ale udowodniliśmy, że ze względu na szkoły, duże osiedla mieszkaniowe, galerię handlową jest ono potrzebne. Zgodzili się i sfinansują budowę – wyjaśnia brwinowski włodarz.  

Gmina walczyła o jeszcze jedno ułatwienie dla mieszkańców, jednak w tym przypadku pomysł musi poczekać. – Chcieliśmy jeszcze jedno przejście na wysokości stadionu w Brwinowie, ale tu już nasze argumenty nie znalazły uznania. W przyszłości może to być inwestycja gminy, bo mamy gotową koncepcję kładki. To wydatek rzędu 4 mln zł, na razie nas na to nie stać, ale kiedyś zobaczymy – dodaje Kosiński. 
Nowy tunel na Sportowej i Przejazd będzie wyposażony w pochylnie dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych. Gmina planuje doposażenie go w kamery minitoringu. Gotowy jest już projekt ścieżki rowerowej w tym rejonie. – Dostaliśmy dofinansowanie ZIT na jej budowę w 2018 roku. Będzie to ścieżka wzdłuż ul. Przejazd od skrzyżowania z ul. Sochaczewską (skąd odchodzi ścieżka przez park do Rynku oraz wkrótce będzie budowana ścieżka wzdłuż ul. Sochaczewskiej do Grudowa) do samego przejścia – tłumaczy burmistrz Brwinowa.

Zmieni się też wygląd stacji w sercu miasta. Peron, poza charakterystyczną wiatą, czeka rozbiórka, podobnie jak strome i niewygodne schody. Te elementy czeka oczywiście odworzenie. Na przystanku pojawią się także windy, które ułatwią dostanie się z chodnika na peron. 

Wszystkie te prace mają zostać wykonane w ciągu 12-miesięcznego wstrzymania ruchu pociągów na linii podmiejskiej. Przypomnijmy, że szlak zostanie zamknięty we wrześniu tego roku. W tym czasie pasażerowie będą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej. Przygotowania do tej inwestycji rozpoczną się w maju, co już poskutkuje niewielkimi utrudnieniami. – Zamknięty zostanie tor nr 1 w układzie dalekobieżnym, w związku z czym pociągi dalekobieżne będą kursowały po jednym czynnym torze oraz po torach podmiejskich. Spowoduje to zmianę godzin kursowania pociągów podmiejskich, ale żadne połączenia nie zostaną odwołane – informuje Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.