Bezpłatne powiadomienia od gminy na smartfona i nie tylko

Milanówek

Milanowski magistrat chcąc ulepszyć komunikację z mieszkańcami w ubiegłym roku wprowadził system powiadamiania poprzez SMS, e-mail i aplikację na smartfona. Teraz całość została ulepszona, a aplikacja zyskała nową nazwę.

O tym, że mieszkańcy Milanówka będą otrzymywali wiadomości SMS od urzędu pisaliśmy już na początku września minionego roku (artykuł dostępny tutaj). Wówczas urząd miasta podpisał umowę z firmą SISMS na świadczenie usług powiadamiania poprzez wspomniany SMS, a także e-mail i aplikację na smartfona. Zresztą sama inicjatywa wdrożenia takiego systemu wyszła od milanowian.

– System powiadomień w niemal niezmienionej formie funkcjonuje od zeszłego roku. Teraz promujemy go, ponieważ zależy nam żeby jak największa liczba mieszkańców zarejestrowała w nim swoje numery telefonów, aby mieć kontakt z jeszcze szerszą liczbą odbiorców. Cały czas wykonawca tego systemu jest ten sam, lecz pojawiło się kilka zmian. Między innymi zmieniono nazwę aplikacji na „Blisko”, ponadto jest ona bardziej czytelna na smartfonach. Wykonawca rozwija aplikację pod kątem współpracy z innymi partnerami np. energetyką, dzięki czemu mieszkańcy otrzymają informację o planowanych wyłączeniach prądu czy awariach – mówi Daria Gągała z milanowskiego magistratu.

Mieszkańcy sami wybierają formę komunikacji z urzędem, a mają trzy możliwości powiadamiania: poprzez SMS, e-mail lub aplikację „Blisko”. Oprócz tego, milanowianie sami decydują czy chcą otrzymywać informacje o awariach, ostrzeżenia (np. przed gwałtownymi burzami, czy też wichurami), komunikaty przypominające o płatności podatków lub wiadomości na temat różnych wydarzeń organizowanych w mieście.

Ale największe możliwości oferuje aplikacja na smartfona. – Za jej pośrednictwem możemy przesyłać bardziej rozbudowane informacje, ponieważ nie ma ograniczeń jeżeli chodzi o znaki. Przykładowo w SMS-ach możemy zamieszczać wiadomości tylko do 160 znaków. Ale to nie wszystko. Poprzez aplikację „Blisko” mieszkańcy mogą także wysyłać informacje do nas, nawet załączając zdjęcia. Przykładowo, urząd otrzymując powiadomienie o awarii oświetlenia może szybko zareagować i naprawić usterkę – wyjaśnia Daria Gągała.

Korzystanie z tej usługi jest bezpłatne. Wystarczy pobrać aplikację na swój smartfon lub zarejestrować numer telefonu za pośrednictwem strony internetowej. Formularz jak i aplikację można znaleźć tu.

  •  
  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.